Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Jak myć lodówkę?
Jak myć lodówkę?

Jak myć lodówkę?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (26 ocen)
Oceń 
Lodówka stanowi niezbędny element wyposażenia kuchni każdego z nas. Dzięki niej możliwe jest przechowywanie potraw przez dłuższy czas, by uniknąć ich psucia. Jednak, aby odpowiednio nam służyła, musimy o nią dbać i przestrzegać kilku ważnych zasad jej użytkowania. Poniżej znajdziesz kilka sposobów jak to zrobić.
Mydło, Płyn do naczyń, Soda oczyszczona, Ocet, Miękka szmatka, Proszek do pieczenia, Jabłko, Talk
1
Mycie lodówki rozpoczynamy od wyłączenia jej z prądu. Następnie wyjmujemy wszystkie półki i szuflady i pozostawiamy otwarte drzwiczki. Półki i szuflady myjemy ciepłą wodą z mydłem lub płynem do mycia naczyń, spłukujemy, a następnie wycieramy do sucha miękką szmatką.
2
Nie należy stosować żadnych środków przyśpieszających rozmrażanie. Nie należy podważać lodu nożem, gdyż możemy porysować lodówkę, ani też wkładać garnka z wrzątkiem – możemy ją uszkodzić. Lodówka musi się rozmrozić sama, a nasza rola polega na wylewaniu gromadzącej się wody i umyciu lodówki wewnątrz.
3
Po rozmrożeniu należy wnętrze lodówki umyć. Możemy użyć ciepłej wody z mydłem i dodatkiem sody oczyszczonej – 1 łyżka na 1 litr wody lub wody z octem – 3 łyżki na 1 litr wody. Przecieramy dokładnie ścianki lodówki, a następnie spłukujemy i wycieramy ją do sucha miękką szmatką.
4
Możemy przystąpić do układania rzeczy w lodówce. Pamiętajmy, żeby jej nie przeładowywać – powietrze musi mieć dostęp do przechowywanych produktów ze wszystkich stron. Nie należy wkładać do lodówki potraw gorących, muszą być wystudzone do temperatury pokojowej, w  przeciwnym razie mogą spowodować jej oblodzenie. Wszystkie produkty powinny być przykryte pokrywkami lub owinięte folią, by uchronić je przed wysychaniem i uwalnianiem zapachów.
5
Nieprzyjemna woń z lodówki - możemy usunąć przy pomocy proszku do pieczenia. Nasyp go na talerzyk lub podstawkę i wstaw do lodówki. Możesz dodatkowo położyć obok połówkę jabłka. Pamiętaj, by wymieniać proszek co 2 tygodnie.
6
Od czasu do czasu możesz przetrzeć uszczelki w drzwiach lodówki talkiem. Guma nie skruszeje wówczas za szybko, lodówka będzie szczelna i nie będzie pokrywać się lodem. Pamiętaj, by lodówkę otwierać zawsze na krótko i szybko zamykać. Do jej wnętrza nie będzie się wtedy dostawać dużo ciepłego, wilgotnego powietrza.
Jak wyczyścić okap?
Jak wyczyścić toster?
Jak wyczyścić ruszt grilla?
Jak wyczyścić grill?
 3.4/5 (26 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Ev - 2013-11-19
Nigdy nie myjcie płynem do naczyń bo pozostawia on jednak zapach po sobie, polecam zdecydowanie ocet w równych proporcjach z wodą, ostatecznie sodę oczyszczoną ale należy ją po zabiegu dokładnie spłukać.
hayabuska - 2012-11-12
Przykre zapachy z lodówki eliminuje mielona kawa lub połówka cytryny, słyszałam też o węglu drzewnym.
andżey - 2011-03-07
Dziękuje bardzo w imieniu swoim i swoich współlokatorów. polecam i pozdrawiam.
Lodówka wydaje nam się najbezpieczniejszym miejscem na wszelkiego rodzaju produkty. Przechowywane w niej pożywienie na...
Czego nie trzymać w lodówce?
Lodówka wydaje nam się najbezpieczniejszym miejscem na wszelkiego rodzaju produkty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub