Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Halloween > Potrawy na Halloween > Jak zrobić lizaki - szkiełka z próbką krwi Dextera?
Jak zrobić lizaki - szkiełka z próbką krwi Dextera?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (262 ocen)
Oceń 
Czy oglądałeś kiedyś serial Dexter? Główny bohater kolekcjonuje szkiełka z kropelkami krwi swych ofiar. W ten Halloween możesz przebrać się za Dextera lub po prostu przygotować pyszne przekąski dla gości w postaci tych oto szkiełek!
1 szklanka cukru, 1/3 szklanki syropu kukurydzianego (najlepiej Karo; chodzi o to, aby był przezroczysty), 2 łyżki wody, Czerwony barwnik spożywczy, Wykałaczki
1
Wyłóż blachę do pieczenia papierem lub spryskaj olejem.
2
Płytki z krwią na Halloween 2
W garnuszku zagotuj syrop kukurydziany, cukier i 2 łyżki wody. Nie mieszaj, tylko kręć delikatnie garnuszkiem. Gotuj, aż syrop zrobi się złoty - 5 do 7 minut.
3
Wylej rozpuszczony cukier z syropem na wyłożoną papierem blachę lub blachę spryskaną olejem. Za pomocą szpatułki rozprowadź syrop po całej blasze, tak, aby warstwa była cienka jak szkiełko. Im cieńsza warstwa tym lepiej będzie wyglądać i tym łatwiej będzie ci później ją pokroić.
4
Płytki z krwią na Halloween 4
Odłóż blachę na bok aby syrop przestygł, na 5-10 minut. Jak już "szkiełko" będzie twarde oderwij je od papieru. Jeśli jest bardzo cienkie to rób to ostrożnie, aby się nie połamało.
5
Płytki z krwią na Halloween 5
Połóż ostrze dużego noża (niekoniecznie najlepszego jaki masz) bezpośrednio nad ogniem. Jak już ostrze będzie gorące zacznij nim kroić taflę cukru na paski. Przytnij ich końce, aby wyglądały jak prawdziwe szkiełka na próbki. Krojenie tafli cukru może być nieco irytujące. Nie przejmuj się jeśli kilka pasków połamiesz - to się zdarza. Przed każdym cięciem umyj rozgrzej ponownie nóż. Zanim go zaczniesz ponownie rozgrzewać umyj go z resztek cukru, aby go nie przypalić. Używaj do tego starego noża na którym ci nie zależy. Jeśli krawędzie płytek cukrowych będą zbyt ostre zamocz palec w wodzie i je przetrzyj (cukier się nieco rozpuści).
Jak zrobić robaki z galaretki na imprezę Halloween?
Jak zrobić pierniczki na Halloween?
Jak zrobić jabłka w karmelu?
Jak zrobić tort kocia kuweta?
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (262 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

blackie - 2011-10-29
Ostatnie zdanie miało mnie rozbawić, tak? ;>
Składniki tego przysmaku są całkowicie naturalne - białko oka to kokosowa panna cotta, tęczówka to świeże kiwi, źrenica...
Jak zrobić gałkę oczną z panna cotty i kiwi?
Składniki tego przysmaku są całkowicie naturalne ...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub