Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Materiały i elementy dekoracyjne > Jak zrobić wiszące terrarium ze szklanej kuli?
Jak zrobić wiszące terrarium ze szklanej kuli?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Takie terrarium to doskonała dekoracja każdego wnętrza. Jest to dobry sposób na wprowadzenie do pomieszczenia odrobiny zieleni. Ponieważ rośliny hodowane w terrarium nie są zbyt wymagające, dekoracja ta nie jest trudna w utrzymaniu. Jej wykonanie jest natomiast banalnie proste.
szklana wisząca kula (kupisz ją w Internecie wpisując „świecznik szklana kula do powieszenia”), wilgotna ziemia doniczkowa, węgiel aktywowany, małe kamyczki, mech i inne małe rośliny, np. paprotki, oplątwy, chrobotek reniferowy, opcjonalnie – inne małe dekoracje
1
Do wykonania terrarium będziesz potrzebować szklanej wiszącej kuli. Kupisz ją w Internecie (szukaj pod nazwą „świecznik szklana kula do powieszenia”). My nie będziemy robić z kuli świecznika, ale wykorzystamy jej kształt i możliwości do zrobienia małego, zielonego terrarium.
2
Wyłóż dno kuli małymi kamieniami. Ich warstwa powinna mieć około 2 cm grubości. Ponieważ świecznik - kula ma z przodu duży otwór, nie powinno to stanowić dla ciebie problemu.
3
Na kamieniach ułóż warstwę węgla aktywowanego, a następnie warstwę ziemi doniczkowej. Ziemia powinna sięgać do około ¼ wysokości kuli.
4
W ziemi zasadź mech i inne mało wymagające rośliny. Niektóre z nich możesz podeprzeć na wbitych w ziemię patyczkach.
5
Na koniec możesz umieścić w terrarium małe dekoracje, by nadać mu wyjątkowego charakteru.
6
Pamiętaj, żeby od czasu do czasu spryskiwać wnętrze terrarium wodą, by utrzymać odpowiedni poziom nawodnienia gleby. Nie przesadzaj jednak z ilością wody, w przeciwnym razie rośliny zgniją.
Jak zrobić lampkę ze starych kaset magnetofonowych?
Jak zrobić  serduszko potpourri z lawendą?
Jak zrobić kwiatki z patyczków higienicznych?
Jak zrobić lustro do jadalni?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ta piękna koronkowa misa, nieco w stylu retro, doda uroku każdemu wnętrzu. Jest to również świetny sposób na...
Jak zrobić misę z koronkowej serwetki?
Ta piękna koronkowa misa, nieco w stylu retro, doda uroku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub