Tutaj jesteś: Imprezy i Rozrywka > Imprezy > Imprezy Komunijne > Jadłospis na pierwszą komunię
Jadłospis na pierwszą komunię

Jadłospis na pierwszą komunię

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (241 ocen)
Oceń 
Uroczystość Pierwszej Komunii Świętej wymaga odpowiedniej oprawy. Dobrze przygotowane przyjęcie nie odbędzie się bez odpowiednio ułożonego jadłospisu. Dania powinny być lekkie, a zarazem sycące. Powinniśmy zapewnić odpowiedni poczęstunek nawet dla najbardziej wytrwałych gości.
1
Posiłki powinny być podawane w ciągu całego dnia. Najważniejszym posiłkiem jest jednak obiad, który powinien składać się z zimnych przystawek, zupy, drugiego dania, a na koniec deseru. Nie zapominajmy także o przekąskach i sałatkach.
2
Przystawki powinny pojawić się na stole tuż przed podaniem obiadu. Goście z pewnością skosztują tych smakołyków w oczekiwaniu na obiad. Dobrym rozwiązaniem będą lekkie szaszłyki, faszerowane warzywa, czy galarety.
3
Właściwy obiad możemy rozpocząć od podania zupy. Najczęściej podawany jest rosół lub barszcz czerwony, który z pewnością posmakuje wszystkim gościom. Znając jednak gusta gości możesz nieco urozmaicić obiad, podając np. aksamitny krem jarzynowy. Zupy możesz podawać ze smakowitymi dodatkami, szczególnie polecam kluseczki, chrupiące grzanki lub groszek ptysiowy.
4
Drugie danie powinno być łatwe w przygotowaniu, wykwintne, a zarazem sycące. Możesz podać tradycyjną pieczeń, pieczonego kurczaka lub inne mięsa. Mięsa powinny być przygotowane wcześniej, a przed podaniem podgrzane w kuchence lub mikrofalówce. Do mięsa możesz zaserwować puree ziemniaczane oraz surówki przygotowane ze świeżych warzyw skropionych oliwą, sosem lub dipem. Surówkę możesz podać na jednym dużym półmisku lub osobno przy każdym nakryciu.
5
Każdy uroczysty obiad powinien kończyć się deserem. Świetnym rozwiązaniem jest podanie komunijnego tortu. Na każdym stole powinny się znaleźć jakieś ciasta, słodkie domowe wypieki, a także owoce.
6
Doskonałym uzupełnieniem jadłospisu będą zimne przekąski oraz sałatki. Będą stanowiły ozdobę Twojego stołu, a pięknie przygotowane skuszą każdego gościa.
Jak nakryć stół na przyjęcie komunijne?
Jak zrobić zaproszenia komunijne?
Jakie przystawki podać na obiad komunijny?
Jadłospis na pierwszą komunię
 3.1/5 (241 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Justyna306 - 2013-05-15
Bez przesady. Widzę, że ludzie podchodzą do komunii jak do wesela. Opanujcie się. Myślę, że po kościele przychodzimy do domu na jakiś uroczysty obiad, potem zakąski i to wszystko. I później się dziwić dzieciom, że oczekują nie wiadomo jakich prezentów skoro rodzice do tego tak podchodzą. To jest przede wszystkim Święto, które powinno się kłaść nacisk na to co się w życiu dziecka zmienia, a nie że to kolejny powód by oczekiwać prezentów i imprezy.
topielica - 2013-05-08
W zasadzie to bierze się pod uwagę dzieci i to co one mogłyby zjeśc i tu moja córka np. zażyczyła sobie lody -właśnie w tym roku za kilka dni czeka nas ta uroczystośc .Zawsze uroczystośc kończy się ciepłą kolacją -czyli albo frytki i zestaw mięs lub krokiet z barszczykiem .Oczywiscie nie powinno zabraknąc także soków i napojów które dzieci uwielbiają.Dorośli to tylko dodatek -to święto dziecka i należałoby uwzględnic to w jadłospisie umożliwiając właśnie dziecku miec wpływ na podane dania.
zigitrn - 2013-04-05
Zapomniano o wpisaniu alkoholu...
To ulubiony przysmak dzieci i dorosłych, a także bardzo zdrowa przekąska. Jabłka możesz nafaszerować innymi owocami....
Każda mama z pewnością chce, żeby w tym szczególnym dniu Pierwszej Komunii świętej dziecko prezentowało się naprawdę...
Jak ubrać dziecko do Pierwszej Komunii?
Każda mama z pewnością chce, żeby w tym szczególnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub