Tutaj jesteś: Imprezy i Rozrywka > Imprezy > Imprezy Komunijne > Jak nakryć stół na przyjęcie komunijne?
Jak nakryć stół na przyjęcie komunijne?

Jak nakryć stół na przyjęcie komunijne?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (32 ocen)
Oceń 
Pęknie nakryty stół stanowi podstawę każdego przyjęcia. Zanim podamy przyrządzone przez nas smakołyki goście powinni zasiąść przy starannie przygotowanych nakryciach. Subtelnie i estetycznie nakryty stół wywrze na gościach pozytywne wrażenie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak to zrobić.
Biały obrus, Talerze, Kieliszki, Sztućce, Serwetki
1
Podstawą każdego nakrycia jest biały obrus. Powinien być dostosowany wielkością do powierzchni stołu, a jego brzegi powinny zwisać z krawędzi stołu równo z wszystkich stron na około 20 cm.
2
Liczba i wielkość talerzy, kieliszków i sztućców zależy od menu. Widelce powinny znajdować się po lewej stronie talerza, a noże i łyżki po prawej. Ząbki widelca powinny być skierowane ku górze, a ostrze noża w kierunku talerza. Położenie sztućców względem talerza wiąże się z przebiegiem posiłków, najpierw używa się tych sztućców, które położone są najdalej od talerza. Łyżeczkę do deserów kładziemy nad talerzem w kierunku widelca.
3
Przy układaniu talerzy powinniśmy zachować następującą kolejność: jako pierwszy na stole powinien znaleźć się duży płaski talerz, na którym ustawiamy talerz na zupę. Jeśli przewidujemy podanie przystawki na płaski talerz układamy talerzyk średniej wielkości, który potem zastępujemy talerzem na zupę. Po sprzątnięciu zastawy obiadowej w wolne miejsce ustawiamy talerzyk deserowy.
Jadłospis na pierwszą komunię
Jakie mięsa podać na obiad komunijny?
Jak przygotować dziecko do Pierwszej Komunii Świętej?
Jak wybrać dodatki komunijne?
strona 1 z 2następna >
 3.4/5 (32 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

max123 - 2012-05-13
można skorzystać z gotowych dekoracji w sklepie godan.zawsze najeleganciej prezentuje się biały obrus i delikatne serwetki, nastrojowe subtelne świece i kwiaty. to komunii a i moim zdaniem powinno być elegancko ale skromnie.
iguana - 2011-05-05
Proponuję złotą organzę lub fliselinę,do tego serwetki ze złotym kielichem i hostią,białe świece też z symbolem komunijnym w kolorze złota i białe margaretki lub konwalie(mogą być co kawałek w lampkach do wina na wysokiej nóżce).Ja tak zrobię już niedługo...
palubska - 2010-03-04
Witam ,jestem po raz pierwszy na tym blogu i mam nadzieje ,że znajdę porady ;-), a mianowicie zbliża się I Komunia Św. mojej córki ,urządzam przyjęcie a ,nie mam kompletnie pomysłu na kolor organzy jaki mam "rzucić" na biały obróz, myśałam o niebieskim,fioletowym-lila,czy żółtym,poradźcie ;-))
od tego też zależy jakie kwiatki dobrać,jakiego koloru??;-)) Dodam ,że zastawa stołowa jest czysto biała.
Mordimer - 2009-05-01
Oczywiście Lucyna, że to dobry przekaz. Niech się dziecko od małego uczy, że na tego typu imprezach alkoholu w katolickiej rodzinie nie powinno zabraknąć. Dotyczy to również innych świąt typu Wielkanoc, czy wigilia
Anette - 2009-04-28
Myślę że nie powinno się pić tzn upijać. Kieliszek wina do obiadu jest jak najbardziej wskazany. W końcu sam Pan Jezus czynił z wody wino.
lucyna - 2009-04-28
Czy powinno się pić na komunijnym przyjęciu?
Czy aby napewno jest to dobry przekaz dla dziecka?
Pierwsza spowiedź święta to najbardziej stresujące wydarzenie w dotychczasowym życiu religijnym twojego dziecka. To, w...
Jak przygotować dziecko do pierwszej spowiedzi?
Pierwsza spowiedź święta to najbardziej stresujące...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub