Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Matki > Prezenty na Dzień Matki > Jak zrobić koszyczek z papieru – przybornik krawiecki?
Jak zrobić koszyczek z papieru – przybornik krawiecki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (7 ocen)
Oceń 
To malutkie pudełeczko na akcesoria krawieckie to uroczy prezent dla mamy lub koleżanki, która lubi szyć. Można też zaaranżować je inaczej, wypełniając np. kwiatkami, czy cukierkami. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak wykonać ten tekturowy koszyczek, przeczytaj opis poniżej.
kawałek tektury lub brystolu o wymiarach 15x15 cm, dwa paski tektury lub brystolu o wymiarach 1,3 x15 cm, nożyczki, cyrkiel lub dziurkacz o średnicy 2,5cm, 4 ćwieki do papieru, klej hobbystyczny, linijka
1
Przygotuj kawałek tektury o wymiarach 15x15 cm. Odmierz 5 cm od jego krawędzi. Ołówkiem narysuj na tej wysokości poziomą linię. Przyłóż do niej linijkę i przejedź po niej jednym ostrzem nożyczek. Obróć pudełko i analogicznie odmierz 5 cm od drugiej krawędzi. Przejedź po niej ostrzem nożyczek.
2
koszyczek z papieru - krok 2
Ustaw tekturę tak, by zaznaczone linie znajdowały się poziomo. Odmierz od lewej krawędzi 5 cm. Zrób pionowe nacięcie sięgające poziomej linii. Od tego miejsca odmierz kolejne 5 cm. Zrób drugie nacięcie. Otrzymasz coś takiego:
3
koszyczek z papieru - krok 3
Środkowy pasek, zarówno górny, jak i dolny, przytnij w trójkąt. W tym celu wyznacz połowę paska (2,5cm) i poprowadź do tego punktu dwie skośne linie. Pozostałe dwa paski musisz podzielić na trzy (mniej więcej równe części). Dwie będą miały szerokość 1,7cm, a jedna 1,6cm. Ponacinaj każdy z pasków, tak jak widzisz na zdjęciu obok.
4
koszyczek z papieru - krok 4
Odetnij kawałek o wysokości 0,6cm od drugiego i trzeciego paska (licząc od zewnątrz).
5
koszyczek z papieru - krok 5
Połącz ze sobą najdłuższe paski, składając koszyk w „kołyskę”. Sklej je. Gdy klej wyschnie, po skosie sklej kolejne dwa paski. Na nich przyklej ostatnie dwa. Poczekaj, aż klej wyschnie.
Jak zrobić wiklinę z papieru?
Jak zrobić kartkę bożonarodzeniową z choinkami?
Jak zrobić ażurowy lampion z papieru?
Jak zrobić róże z materiału na Dzień Matki?
strona 1 z 2następna >
 4.4/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Mama kocha cię za to, jaka jesteś i ucieszy się z każdego prezentu, jaki od ciebie dostanie. Ale czy nie przyjemniej...
Jak zrobić broszkę kwiat na Dzień Matki?
Mama kocha cię za to, jaka jesteś i ucieszy się z każdego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub