Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przystawki > Jak ugotować kaszę gryczaną?

Jak ugotować kaszę gryczaną?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Kasza gryczana jest bardzo odżywcza i zdrowa. Ma wiele żelaza, cynku i innych minerałów i witamin, dlatego jej jedzenie jest wskazane dla dzieci i dla kobiet w ciąży. Kasza gryczana ma również mniej węglowodanów od innych ziaren zbóż. Jeśli chcesz trochę schudnąć lub więcej ćwiczyć to polecam właśnie kaszę gryczaną, ponieważ nie musisz jej dużo jeść, aby czuć się syto przez dłuższy okres czasu. Gotowana kasza gryczana jest wspaniała do każdego dania z wołowiną. Osobiście uwielbiam ją jeść ze strogonowem, gulaszem czy z kotletami mielonymi. Tak czy owak może być podawana również sama z odrobiną masła lub z mlekiem.
2 szklanki niepalonej kaszy gryczanej (kasza gryczana niepalona ma więcej witamin niż kasza palona o ponad połowę), Sól do smaku, Masło do smaku, 4 szklanki wody
1
Gotowanie kaszy gryczanej 1
Przygotuj kaszę gryczaną. Nie musisz jej płukać. Będziesz potrzebować garnka z idealnie pasującą pokrywką. Dobrze, aby garnek miał gruby spód i aby pokrywka była szklana (wówczas można z łatwością kontrolować proces gotowania).
2
Gotowanie kaszy gryczanej 2
Nawet jeśli ziarna wyglądają na czyste dobrze jest je przeglądnąć z bliska i wyrzucić same łupki lub te, które wyglądają na niezdrowe.
3
Gotowanie kaszy gryczanej 3
Przesyp kaszę do garnka.
4
Gotowanie kaszy gryczanej 4
Do garnka dolej wody. Wody powinno być dokładnie dwa razy więcej niż kaszy (to ważne!), więc na 2 szklanki kaszy użyj 4 szklanek wody i dodaj soli do smaku.
5
Gotowanie kaszy gryczanej 5
Przykryj garnek pokrywką i włącz ogień. Od czasu zagotowania ważne, aby nie podnosić pokrywki. Gotuj kaszę przez około 5 minut na dużym ogniu.
6
Po tym czasie zmniejsz ogień o połowę i gotuj kaszę przez kolejne 15 minut. Teraz zmniejsz ogień na bardzo mały i gotuj przez kolejne 5-10 minut, aż woda prawie całkiem zniknie.
7
Gotowanie kaszy gryczanej 7
Ściągnij garnek z palnika, delikatnie owiń go w duży ręcznik, połóż pod kołdrą i pozostaw tam przez 15-30 minut.
8
Kasza gryczana z masłem
Dodaj masło do smaku.
9
Kasza gryczana
Jak masło się roztopi wymieszaj kaszę.
10
Kasza gryczana z gulaszem
Kasza gryczana jest gotowa. Będzie smakować rewelacyjnie z wołowiną i sosem.
11
Kasza gryczana z mlekiem
Kaszę możesz nałożyć również do miseczki, zalać mlekiem i zjeść na śniadanie (szklankę kaszy zalej szklankę ciepłego mleka, dodaj pół łyżeczki cukru).
Jak przygotować fasolkę szparagową?
Jak zrobić makaron z tuńczykiem?
Jak zrobić shake bananowego?
Jak zrobić czebureki  z mięsem mielonym?
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dobra, pożywna i bardzo lekka sałatka z tuńczyka i sałaty to bardzo dobry wybór jeśli kontrolujesz swoją wagę, ale...
Jak zrobić sałatkę z tuńczykiem?
Dobra, pożywna i bardzo lekka sałatka z tuńczyka i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub