Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Woda z cytryną – właściwości.
Woda z cytryną – właściwości.

Woda z cytryną – właściwości.

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (25 ocen)
Oceń 
Woda z cytryną pita jest zazwyczaj w letnie, upalne dni, aby przynieść sobie ulgę i nawodnić organizm. Zimą zaś dodajemy cytrynę do herbaty. Jednak mimo wszystko zaniedbujemy ten owoc, często nie zdając sobie sprawy z tego, że ma on naprawdę mnóstwo właściwości leczniczych. Picie wody z cytryną potrafi zdziałać cuda. Woda jest niezwykle potrzebna naszemu organizmowi. W połączeniu z cytryną tworzą duet doskonały. Jakie więc korzyści płyną z picia takiej wody? Odpowiedź poniżej.
1

Woda z cytryną na żołądek. Cytryna przyniesie ulgę w problemach żołądkowych. Jeśli więc dręczą Cię nudności, zgaga, odbijanie się, wzdęcia, zaparcia, kamienie żółciowe czy pasożyty, dodaj cytrynę do gorącej wody i wypij. Dzięki regularnemu piciu soku z cytryny jelita pracują wydajniej i efektywniej usuwają resztki z naszego organizmu. Ponadto, cytryna oczyszcza krew. Niektórzy twierdzą, że sok z cytryny pomaga nawet pozbyć się czkawki. Cytryna pomaga wątrobie w produkcji żółci, co z kolei świetnie wpływa na dobre trawienie. Jakie więc korzyści płyną z picia takiej wody? Odpowiedź poniżej.

2

Woda z cytryną na cerę. Cytryna, jako naturalny środek antyseptyczny, pomaga leczyć problemy skóry. Zawarta w cytrynie witamina C działa odmładzająco na cerę, dodatkowo ją rozświetlając. Zatem codzienne picie wody z cytryną może zdziałać cuda. Pomoże w walce ze zmarszczkami i wągrami.

3

Woda z cytryną na dziąsła. Również i tutaj przyda się cytryna. Jeśli przyłożysz świeżo wyciśnięty sok z cytryny do bolącego zęba i dziąsła, ból ustąpi lub znacznie się zmniejszy. Masowanie dziąseł sokiem z cytryny pomoże zapobiec lub zatrzymać krwawienie z dziąseł. Ponadto działa jak środek odświeżający oddech. To się chyba każdemu przyda.

Jakie owoce są najzdrowsze?
Co jeść, żeby usprawnić pracę mózgu?
Jak zrobić ciasto na pizzę z kalafiora?
Czym zastąpić niezdrowe przekąski?
strona 1 z 2następna >
 4.4/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Moko - 2013-08-05
Woda z cytryną na dziąsła??? To chyba żart. Owoce cytrusowe, ze względu na zawartość kwasów, niszczą dziąsła.
Buras - 2013-07-15
Zerżnę każdą która pije sok z cytryny z wodą!
J.K. - 2013-07-11
Jak kiedyś dostanę nadkwasoty co mi się nie zdarza odkąd przestałem używać cytryny jak już wcześniej pisałem to z czystej ciekawości sprawdzę czy mi pomoże WODA z cytryną. Spróbuje także napić się wody z cytryną bez powodu i zobacze jaki będzie skutek pod warunkiem że nie zapomnę kupić cytryny która od długiego czasu przestała dla mnie istnieć. Z drugiej strony żyje na tym świecie stosunkowo długo i odkąd pamiętam nawet lekarze zalecali pić herbatę z cytryną a tu nagle a tu nagle taki przewrót że to jest szkodliwe ale nie zamierzam wnikać w szczegóły bo nie mam na to czasu. Pozdrowienia dla elien.
elien - 2013-07-10
Woda z cytryna ma te wlasciwosci, a nie herbata!!
Cytryna w polaczeniu z herbata jest szkodliwa dla zdrowia!
Pisze wyraznie woda, woda... z cytryna...
J.K. - 2013-06-08
Ciekawa sprawa z tym działaniem cytryny na nadkwasotę. Unikam cytryny jak ognia odkąd zorientowałem się że po dodaniu choćby odrobiny soku z cytryny np. do herbataty dostaje niesamowitej nadkwasoty i muszę szybko szukać jakiegoś leku na tą dolegliwość. Z tego powodu jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć w to co tu piszą. J.K.
grazyna2 - 2013-06-04
Dodam jeszcze taką właściwość - taka woda znakomicie ugasi pragnienie, po wypiciu poczujesz ulgę. Mojemu mężowi pomaga tez na kaca..
topielica - 2013-05-08
Ja dodałabym jeszcze listki mięty do takiej wody-bo to że pic ją warto nie trzeba nikogo przekonywac -same zalety.
kjbkjb - 2013-02-08
Woda z cytryną jest też świetnym rozwiązaniem dla osób, które borykają się z rozszerzonymi naczyniami. Ja piłam wodę z cytryną, żeby organizm był w jakimś stopniu oczyszczany. Mam rację? To działa oczyszczająco z toksyn.
A tak zewnętrznie - woda z cytryną (bez przesady z ilością soku z cytryny) polana na włosy do ostatniego płukania, świetnie je "zakwasza". Łuski zamykają się i pięknie błyszczą!
Qba - 2012-12-25
Do Pani Miki - sprawdziłem na sobie i uważam, że to właśnie z zimną wodą wbrew pozorom, efekty są najlepsze. Ja wyciskam do takiego półlitrowego kufla po piwie całą cytrynę i wyskrobuję miąższ tyle, ile się da. Zalewam wodą mineralną z butelki, do mniej więcej 3/4 wysokości szklanki/kufla. Picie codziennie takiej mikstury, obojętnie w jakich porach dnia, daje pierwsze efekty już po tygodniu, przynajmniej w moim przypadku - zniknęło większość pryszczy, a skóra nabrała koloru. Polecam! pozdrawiam

Q.
maggie - 2012-11-26
sok z wycisnietej cytryny na mala lyzeczke naprawde zapobiega czkawce !! sprawdzone na moim malym rocznym synku :)
Mika - 2012-01-08
Aż szok że woda z cytryną może mieć tyle zalet, A działa równie skutecznie w zimnej wodzie .?
Producenci próbują nas – klientów i konsumentów oszukać. Niby wszystko jest ładne i piękne, ale czy tak naprawdę...
Jak czytać etykiety spożywcze?
Producenci próbują nas – klientów i konsumentów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub