Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Ekologia > Jak obchodzić Dzień Ziemi?
Jak obchodzić Dzień Ziemi?

Jak obchodzić Dzień Ziemi?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (108 ocen)
Oceń 
Dzień Ziemi obchodzony jest 22 kwietnia. Każdy z nas jest mieszkańcem tej planety dlatego każdy z nas powinien czuć się odpowiedzialny za jej stan. Nasze życie jest od niej uzależnione. Ziemia nas żywi oraz stanowi istotę naszej egzystencji - naszej i naszych dzieci. Z tego powodu musimy o nią dbać, nie tylko 22 kwietnia, ale w każdy dzień.
1
Zasadź drzewo (może być krzak). Możesz to zrobić w dowolnym miejscu, jednak najlepiej aby zasadzić drzewo blisko miejsca w którym mieszkasz. Dzięki temu będziesz mógł obserwować jego wzrost. Jeśli mieszkasz w mieście to możesz posadzić je gdzieś na swoim osiedlu (jeśli chcesz posadzić coś pod blokiem wybierz krzak. Jak wyrośnie to nie będzie zasłaniać okien sąsiadom).

Drzewa filtrują powietrze którym oddychamy poprzez pochłanianie z atmosfery szkodliwych dla nas substancji i dwutlenku węgla w procesie fotosyntezy w zamian dając nam czysty tlen. Oprócz tego chronią klimat i ochraniają glebę przed erozją wietrzną i wodną.
2
Zbierz makulaturę. Z pewnością masz jej mnóstwo w domu - stare gazety, papiery, kartonowe pudełka, ulotki, gazetki reklamowe. Uzbieraną makulaturę oddaj do punktu skupu. Dużo pieniędzy na tym nie zarobisz - około 40 gr za 2kg makulatury jednak dzięki temu uratujesz drzewa.

Makulatura zostanie przetworzona na nowy papier. Tona papieru oznacza wycięcie aż 17 dorosłych drzew! Oprócz tego, że dzięki makulaturze uratujesz drzewa, przyczynisz się do obniżenia zanieczyszczenia powietrza przez papiernie, do zmniejszenia skażenia wody w procesie produkcyjnym papieru oraz do ograniczenia zużycia wody potrzebnej w jego produkcji. Dużo tego, prawda?
Jak zrobić masę papierową?
Jak zapobiegać kwaśnym deszczom?
Jak możesz chronić środowisko?
Jak zrobić naturalne kosmetyki z kuchennych zapasów?
Wskazówki
  • 22 kwietnia 1970 na sławnym deptaku w Waszyngtonie miejscu gdzie Amerykanie obchodzą tradycyjnie Święto Narodowe, zgromadziło się 200 tysięcy osób. Trzymając transparenty, mówiące, że Każdy dzień - to dzień Ziemi manifestowali swoją troskę o stan naszej Ziemi. Miliony innych demonstrowało na ulicach amerykańskich miast oraz miasteczek.
  • Codziennie segreguj śmieci, oszczędzaj wodę, gaz i energię elektryczną a zużyte baterie wyrzucaj do specjalnych kontenerów i pojemników do tego przeznaczonych.
strona 1 z 2następna >
 4/5 (108 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Bolek - 2012-04-22
Pic na wodę, foto montaż!
Klaudia :) - 2012-04-22
Oki . Dzięki za porade ! Teraz zawsze będę wiedzieć . . . .
Naklejki na niektórych produktach, np. elektronicznych, przypominają czasem jakiś tajny szyfr. Zwykle mówią one, na ile...
Jak odczytywać oznaczenia ekologiczne na produktach?
Naklejki na niektórych produktach, np. elektronicznych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub