Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Podstawy Ogrodnictwa > Jak przycinać bonsai?

Jak przycinać bonsai?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (140 ocen)
Oceń 
Przycinanie bonsai odgrywa ogromną rolę w formowaniu wyglądu drzewka. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że nie każdy gatunek drzewka jest odpowiedni do każdego stylu. Przycinanie bonsai wpływa nie tylko na przyszły wygląd drzewka lecz również na jego zdrowie. Dlatego ważne jest wiedzieć jak je przycinać aby go nie uszkodzić.
1
Przede wszystkim musisz się upewnić czy jest aktualnie sprzyjający czas do przycinania bonsai. Istnieje wiele gatunków drzewek które mogą być przycinane przez cały rok jednak są również takie, które potrzebują na to odpowiedniej pory roku. Jeśli nie wiesz kiedy przyciąć swoje drzewko, sprawdź online.
2
Pamiętaj że wszystko co zrobisz z dolną partią drzewka będzie miało odzwierciedlenie w jego górnej części i na odwrót. Jeśli poprzycinasz wiele gałązek i listków zostawiając równocześnie korzenie bonsai bez przycinania wówczas w kolejnym sezonie twoje drzewko może niezwykle dużo urosnąć. Pamiętaj, że pomiędzy systemem korzennym a koroną musi istnieć równowaga. Jeśli ta równowaga zostanie zachwiana, bonsai będzie starało się ją przywrócić. System korzeni nie powinien być o 30% większy niż liście i gałązki. Jeśli chcesz aby twoje bonsai urosło przesadź je do większej doniczki aby pozwolić na rozrost korzeni.
3
Jeśli twoje bonsai jest iglaste zamiast przycinać drzewko nożyczkami należy "przycinać" je za pomocą palców. Takie wyszczypywanie nowych, zielonych pędów (jeszcze nie zdrewniałych) spowoduje lepsze zagęszczenie gałązek. Wytworzenie nowych pędów będzie szybsze niż w przypadku przycinania nożyczkami.
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
Jak hodować fikusa?
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować jukę?
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (140 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

qwerty12321 - 2011-05-13
To to ścinać czy nie?
Boorka - 2011-05-11

Prawdopodobnie twoje bonsai to drzewko owocowe. Jak wspomniano wcześniej bonsai to sztuka (czyli wyginanie drzew) a nie gatunek drzewa. Z wielu gatunków można zrobić bonsai, również z drzewek owocowych.

qwerty12321 - 2011-05-10
Kupiłem drzewko bonsai i miało taki jakiś owoc podobny do jagody. Co to jest? To dobrze czy żle?
Raz na jakiś czas nachodzi nas ochota na zmiany, farbujemy wtedy włosy i remontujemy pokoje, dlaczego by nie odmienić...
Jak stworzyć ogród w stylu japońskim?
Raz na jakiś czas nachodzi nas ochota na zmiany, farbujemy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub