Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Kawa > Jak zrobić czekoladę do picia?
Jak zrobić czekoladę do picia?

Jak zrobić czekoladę do picia?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Poniżej znajdziesz przepis na gorącą czekoladę do picia a nie napój czekoladowy. Może się zastanawiasz jaka to różnica? Napoje czekoladowe robione są z gorącej wody lub mleka zmieszanego z mielonym kakao które, często zawiera środki słodzące, mleko w proszku i różne ulepszacze smaku. Gorąca czekolada to po prostu czekolada roztopiona w mleku. Różnica nie jest tylko w składnikach, ale również w smaku i teksturze tego napoju. Gorąca czekolada jest bardziej gęsta i ma głębszy smak.
3,5 szklanki mleka 3,2%, 0,5 szklanki tłustej śmietany, 230 g czekolady (najlepiej ciemna, 70% kakao), 3 łyżeczki syropu klonowego lub jakiegoś naturalnego słodzika, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 0,5 łyżeczki soli
1
Gorąca czekolada - przepis 1
Potrzebujesz 6 składników: mleka, śmietany, trochę słodzika (najlepiej naturalny), odrobinę soli, ekstraktu waniliowego, dobrej jakościowo czekolady (najlepsza jest ta, która ma w sobie 70% kakao, jednak możesz użyć innej czekolady która będzie słodsza).
2
Gorąca czekolada - przepis 2
Drobno posiekaj czekoladę lub zetrzyj ją na tarce. Im mniejsze kawałki czekolady tym szybciej się rozpuszczą.
3
Gorąca czekolada - przepis 3
Do garnuszka przełóż śmietanę, wlej mleko i wymieszaj. Postaw na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, aby się nie przypaliło. Jak już mleko będzie ciepłe dodaj słodzik, sól i czekoladę.
4
Gorąca czekolada - przepis 4
Dodaj ekstrakt waniliowy.
5
Gorąca czekolada - przepis 5
Cały czas mieszaj, aż czekolada się całkowicie rozpuści po czym gotuj przez kolejne 4 minuty ciągle mieszając. Czekolada w miarę gotowania będzie coraz bardziej gęsta.
6
Gorąca czekolada
Czekoladę przelej do ulubionego kubka i się napij. Smacznego.
Wskazówki
  • Jeśli uważasz że czekolada jest zbyt gęsta to zamień podaną w przepisie śmietanę mlekiem.
 4/5 (3 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Serio. Wyobrażasz sobie życie bez czekolady? Jeśli ktoś odpowie na to pytanie twierdząco, to albo kłamie, albo nigdy...
Jak zrobić gorącą czekoladę po meksykańsku?
Serio. Wyobrażasz sobie życie bez czekolady? Jeśli...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub