Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Sprawdziany, Kartkówki, Dyktanda > Jak napisać opowiadanie?
Jak napisać opowiadanie?

Jak napisać opowiadanie?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (103 ocen)
Oceń 
Opowiadanie jest najczęściej wybieraną przez uczniów formą wypowiedzi. Dzieje się tak, dlatego, że uważane jest za formę najłatwiejszą. Na ten pogląd ma wpływ fakt, że opowiadający sam decyduje, które elementy opowiadania rozszerzyć, które tylko zasygnalizować, a które zupełnie pominąć. Często zapomina się jednak, że są pewne żelazne zasady, którymi powinniśmy się kierować podczas pisania opowiadania. Poniżej znajdziesz najważniejsze z tych zasad.
1
Całe opowiadanie należy pisać w jednakowym czasie. Może być to forma przeszła lub teraźniejsza. Możesz jednak ubarwić nieco swoje opowiadanie napisane w czasie przeszłym dialogami (dialogi w czasie teraźniejszym).
2
Jeżeli opowiadamy o własnych przeżyciach to my jesteśmy narratorem i postacią pierwszoplanową, jeżeli natomiast stosujemy opowiadanie do opisu jakiegoś utworu należy wybrać bohatera pierwszoplanowego.
3
Aby opowiadanie było barwne wprowadzamy kilka postaci, z tym, że nie powinniśmy wprowadzać w jednym czasie więcej niż 3-4 dodatkowych bohaterów.
4
W opowiadaniu duże znaczenie maja odczucia bohatera, np. radość, strach, obojętność, należy je więc często zaznaczać i podkreślać.
5
Tam gdzie to możliwe, dobrze jest wprowadzać dialogi.
6
Zakończenie powinno jednoznacznie podsumowywać opowiadanie i zawierać informację czy główny bohater zdecydowałby się przeżyć jeszcze raz taką przygodę.
Jak zmotywować dziecko do nauki?
Jak opowiadać przerażające historie na Halloween?
Jak nauczyć dziecko tabliczki mnożenia?
Jak oprawić książkę w papier?
Ostrzeżenia
  • Unikaj powtarzania tych samych czasowników oraz konstrukcji (po zjedzeniu, po nakarmieniu, po powrocie itp.)
Przeczytaj teraz: Jak napisać recenzję?
 4.2/5 (103 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chcesz coś kupić, sprzedać, oddać, wynająć lub zamienić? Musisz zatem napisać ogłoszenie. Poniżej znajdziesz wskazówki,...
Jak napisać ogłoszenie?
Chcesz coś kupić, sprzedać, oddać, wynająć lub zamienić? Musisz zatem napisać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub