Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Wirusowe > Jak można zarazić się świńską grypą?

Jak można zarazić się świńską grypą?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (17 ocen)
Oceń 
Wirus AH1N1 potocznie nazywany jest świńską grypą i jest chorobą zakaźną układu oddechowego u świń, która może być przenoszona również na ludzi. Odnotowano już śmiertelne przypadki zachorowań wśród ludzi, choć są one nieliczne i jej przebieg nieznacznie rożni się od zwykłej grypy, przez co może być bagatelizowana. W celu uniknięcia paniki powinniśmy przede wszystkim wiedzieć, w jaki sposób można się nią zarazić.
1
Świńską grypą można się zarazić poprzez kontakt z chorym zwierzęciem (świnią).
2
Świńską grypą można się zarazić również poprzez kontakt z chorym człowiekiem poprzez drogę kropelkową tzn. kaszel, kichanie. Wirus przenosi się wówczas na maleńkich kropelkach śliny, które mogą osadzić się na bonach śluzowych okolicy ust, oczu czy nosa osoby zdrowej.
3
Możemy zarazić się również w sposób pośredni. Każdy człowiek dotyka często swoich ust, nosa czy kącików oczu. Zarażona osoba przenosi wirusa z tych miejsc na swoje ręce, którymi następnie dotyka klamek, drzwi, barierek, koszyków w sklepie itp. Tych samych miejsc dotykają osoby zdrowe, które w ten sposób przenoszą wirusa na swoje ręce. Teraz wystarczy tylko dotknąć ust, nosa czy oczu aby zarazić się chorobą.

Aby zminimalizować ryzyko zarażenia się świńską grypą w ten sposób należy jak najczęściej myć ręce. Jeśli nie mamy takiej możliwości powinniśmy stosować płyn do dezynfekcji rąk.
4
Wbrew różnym opiniom świńską grypą nie można się zarazić, jedząc wieprzowinę.
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Domowe sposoby na kaszel
Domowe sposoby na ból zęba
Jak leczyć suchy kaszel?
 3.8/5 (17 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

lulabel - 2010-04-14

Jakoś na razie o niej nie słychać. Była ptasia, była świńska, tylko czekać krowiej lub końskiej w następnym sezonie grypowym ;)

kitikate - 2010-04-14
Te rady mi się bardzo przydadzą, ale podobno świnska grypa nie jest groźniejsza od normalnej, ale i tak nie chciałambym sie nią zarazić:)
Paskiel - 2009-11-17
bardzo sie przyda dzieki
MALWINA - 2009-10-23
Dziękuję za tak ważne informacje. Mieszkam obecnie w Anglii i dzisiaj do mnie do klasy przyszedł chłopak zarażony świńską grypą...(nie pierwszy przypadek w szkole) Mam nadzieję że się nie zaraże często myję ręce i uzywam plynu do higieny rak...
Pati - 2009-08-06
Dzień kuje... od dawna martwiłam się tą sprawą ale gdy teraz przeczytałam ten artykuł czuję się pewniej. Mam nadzieje ,że się nie zarażę bo dbam o higienę rąk :)) dzięki jeszcze raz
Objawy świńskiej grypy są bardzo podobne do gryp sezonowych. Świńską grypą można się zarazić od chorych świń lub od...
Jak rozpoznać świńską grypę?
Objawy świńskiej grypy są bardzo podobne do gryp sezonowych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub