Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Relacje i Atmosfera w Pracy > Jak być lubianym?
Jak być lubianym?

Jak być lubianym?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (285 ocen)
Oceń 
Każdy z nas chce być lubianym i być jak najlepiej odbieranym przez otoczenie. Wprowadza to dobrą atmosferę w pracy, w szkole i w domu. Osoba lubiana z pewnością jest szczęśliwa, ma wielu przyjaciół, którzy wyciągną do niej pomocną dłoń. Jednak być lubianym przez innych, wcale nie jest takie proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci nawiązać dobre kontakty z otaczającymi Cię ludźmi.
1
Staraj się zapamiętywać ludzi, których poznajesz. Zwracaj się do innych po imieniu, w miarę możliwości zapamiętuj także ich nazwiska. Zwracanie się do innych bezosobowo, sprawia, iż czują się oni traktowani przedmiotowo, a Ty sam nie wykazujesz zainteresowania nimi. Zwracaj się do innych tak jak sam byś tego od nich oczekiwał.

Oczywiście w relacjach biznesowych nie należy zwracać się do nikogo po imieniu. Również nie należy tego robić jeśli ktoś nie wyraża na to zgody.
2
Bądź zawsze na luzie i odprężony. Nie irytuj się szybko i nie bądź nerwowy, nie daj się sprowokować. Twój nastój z pewnością wpłynie na innych. Będą się oni czuli przy Tobie swobodnie, a Twoja obecność nie będzie wywoływała stresu.
3
Staraj się nie prowokować żadnych konfliktów. Wszelkie nieporozumienia staraj się załagodzić. Nie bądź pamiętliwy, nie chowaj urazy do innych. Naucz się wybaczać, w końcu każdy ma prawo do błędów.
4
Uśmiechaj się często. Dla każdego miej zawsze dobre słowo. Pamiętaj o prostych codziennych gestach. "Dzień dobry", "przepraszam" czy inne zwroty grzecznościowe sprawią, że ludzie będą na Ciebie patrzyli z sympatią i zawsze będą mieli o Tobie dobre zdanie. Pamiętaj, że jeśli będziesz dla kogoś miły, ten ktoś najprawdopodobniej również będzie miły dla ciebie. To co robimy dobrego, zwykle do nas powraca z nawiązką.
Śmieszny test na inteligencję
Jak radzić sobie z krytyką?
Jak być piękniejszą?
Jak pracować nad swoim charakterem?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zyskać przyjaciół?
 3.4/5 (285 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (28)

Luna - 2014-03-21
Też przez pewien czas miałam z tym problem. Myślę, że najbardziej pomaga uśmiech- byleby był szczery, a nie przylepiony. Doszłam też do wniosku, że jeżeli ktoś siedzi smutny w kącie, to odpycha od siebie ludzi. Grunt to być wesołym, nawet kiedy jest Wam smutno- potem, kiedy już ludzie się do Was przekonają, to wysłuchają waszych problemów.
W i k i - 2014-01-07
Gdy prubuje to i tak nic sie nie zmienia bo u nas jest1 osoba sławna w klasie i wszyscy ja lubia..
zenek50zenek - 2013-05-06
badz sobą i tyle
nina - 2013-02-21
Napewno to innym pomoze ale ja mam jeszcze jeden problem...jestem ladna itd.ale bardzo wstydliwa...to mi przeszkadza prawie we wszystkim. można coś na to poradzić? jeśli tak prosze pomóżcie
zuziazyl - 2012-10-25
Z tym odprężeniem nie zawsze wychodzi. Co do mojej osoby i poczucia humoru to zależy w jakim znajduję się otoczeniu. Nie potrafię być dowcipna i rozrywkowa przy obcych ludziach lub przy takich co maja cie za gorszych. Wśród ludzi których dobrze znam i wiem, że naprawdę lubimy się naprawdę jestem zupełnie inna bardziej otwarta i zabawniejsza lubię pożartować zabawiać, pośmiać się. Czasem jestem zła, że nie wiem co powiedzieć w danej sytuacji w śród innych nieznajomych.
zigitrn - 2012-10-12
Najlepszy sposób to postawić komuś piwo/drinka... od razu wszyscy nas lubią
trolo - 2012-10-11
Ja zawsze tak działam i ludzie ledwo co podejdę nie znamy się to odrazu już są zrażeni do mnie. Nwm czemu, i wątpie by 100% ludzi oceniało po wyglądzie
MaXi - 2012-04-18
dzieki wielkie,jutro spróbuje z tymi radami
Kiciaq333 - 2012-03-27
Jestem lubiana ale ten artykuł mi pomoże dzięks !
Klaudia - 2011-12-22
Też nie jestem za zbytnio lubiana. Każdy w klasie mnie obgaduje no prawie każdy tylko 2 koleżanki w klasie mam i to wszystko no i jeszcze pomiatają mna. Nie mam się z kim zadawać itp. : (
iguśka - 2011-11-22
magdamusia4!
Rodzice cię nie lubią, bo cię kochają. Każdy rodzic kocha swoje dziecko, ale nie każdy to okazuje.
magdamusia4 - 2011-09-03
ja jestem lubiana tylko rodzice mnie nie lubią
Brak - 2011-08-28
1234, nie martw się. Ja mam to samo. Idę do Igimn. i zmieniam klasę po raz 3 bo każdy mną pomiata. cała szkoła obgaduje mnie, nawet przyjaciółka za plecami.
Trzeba zacząc wszystko o początku:) Szkoła to tylko obóz przetrwania ;)
Aś:P - 2011-06-17
Nie trafiłam na to wcześniej, ale rzeczywiście zawsze tak robiłam (sama z siebie, taka jestem heh) i jestem lubiana.
zajp - 2011-04-23
Czasami ludzie potkną się o prawdę. Ale prostują się i idą dalej, jakby nic się nie stało.
Autor: Winston Churchill
..Ja tam jestem zajebiście szczęśliwy, żyje się pięknie gdy żyć się potrafi, wystarczy chcieć uświadomić sobie "siebie" (wizerunek,ocena społeczna), odrzucić paradygmaty społeczne na bok i zostać indywidualistą i słuchać swojej podświadomości (którą też z biegiem okresu pracy nad sobą i kontrolą nad zachowaniami gdy zachodzi impuls z otoczenia typu => bodziec -> reakcja . ogarnąć temat dobrych wartości jakimi warto się kierować i są powszechnie uważane za awangardowe cenne. wskazówki postępowania zgodnego z własnym sumieniem, kilka aforyzmów potrafi niekiedy ująć więcej niż felieton a może i ebook;
'Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.
:Uśmiech to niedrogi sposób na poprawienie naszego wyglądu.
Autor: John Dana
+Jesteśmy tym właśnie, czym jesteśmy, ponieważ wcześniej tak to sobie wyobraziliśmy.
Autor: Donald Curts
^Być rozumnym to największa cnota, a mądrość polega na tym, by mówić prawdę i postępować godnie z naturą, słuchając jej głosu.
(bo niekiedy to poważnie można jebnąć z przerażenia)
Autor: Heraklit z Efezu i jooł
drogą dedukcji krótkim tekstem UŚWIADAMIA sie podświadomość co do racji przekonania (życiowych prawd), przekonując siebie => wpływamy na odświadomość=> ona natomiast nieświadomie dla naszej świadomości mając na uwadze myśli pozytywne i konstruktywne jakimi była karmiona będzie wykorzystywać sytuacje jakie rzuca nam pod nogi los, bez odpowiedniego pozytywnego nastawienia i świadomości czego się chce (cele,marzenia,założenia) tylko sporadycznie i chwilowo będzie nam towarzyszyc sympatia innych.
Myśleć to co prawdziwe, czuć to co piękne i kochać co dobre - w tym cel rozumnego życia.
Autor: Platon

POZDRO PLANETA :F
„Dobrych przyjaciół poznaje się w biedzie” – każdy to zna, a ilu z nas może z czystym sumieniem nazwać się takim...
Jak być dobrym przyjacielem?
„Dobrych przyjaciół poznaje się w biedzie” – każdy to zna, a ilu z nas może...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub