Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Przepisy na chleb > Jak zrobić precle?

Jak zrobić precle?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Historia precli sięga już średniowiecza. Wówczas pewien mnich mieszkający w północnej części pogranicza między Francją a Włochami postanowił zrobić z resztek ciasta na chleb przekąskę dla swoich uczniów, w nagrodę za nauczenie się nowej modlitwy. Wówczas modlono się nie tak jak dziś ze złączonymi rękami, tylko z rękami złożonymi na krzyż na piersiach. Stąd właśnie wziął się znany dziś kształt precli. Poniżej przedstawiam przepis ze zdjęciami krok po kroku na pyszne miękkie precle.
1,5 szklanki ciepłej wody, 2 i 1/4 łyżeczki suchych drożdży, 4 i 1/4 szklanki mąki, 1 łyżka cukru, 2 łyżeczki soli, 5 łyżek roztopionego masła, 10 szklanek wody + 2/3 szklanki sody oczyszczonej (potrzebne do gotowania precli), 1 żółtko + 1 duża łyżka wody, Sól gruboziarnista do posypania precli, Olej
1
Precle - przepis 1
Do miski robota kuchennego wlej wodę, dodaj cukier, sól i drożdże. Poczekaj 5 minut aż drożdże zaczną fermentować. Dodaj mąkę i rozpuszczone masło.
2
Precle - przepis 2
Ciasto wyrabiaj przez 5 minut na niskich obrotach. Jak wszystkie składniki się już połączą zwiększ obroty na średnie i wyrabiaj następne 5 minut. Ciasto powinno być gładkie, elastyczne i nieklejące.
3
Precle - przepis 3
Wyciągnij ciasto z miski, posmaruj ją delikatnie olejem lub masłem, włóż ponownie ciasto i przykryj workiem lub ściereczką. Ciasto odstaw na bok do wyrośnięcia na około 1h.
4
Precle - przepis 4
Zagotuj wodę z sodą. Jak już ciasto wyrośnie podziel je na 12 równych części. Każdą z części zwiń w rulonik.
5
Precle - przepis 5
Oba końce ruloników wygnij do góry w taki sposób, aby stworzyć kształt litery U. Następnie oba końce przepleć i dociśnij je do podstawy litery U.
6
Precle - przepis 6
Blachę do pieczenia wyłóż papierem. Papier posmaruj z wierzchu olejem. Precle wkładaj pojedynczo do gotującej się wody na 30 sek a następnie kładź na przygotowaną blachę.
7
Precle - przepis
Wymieszaj żółtko z wodą, posmaruj nim z wierzchu każdy precel i posyp delikatnie solą. Rozgrzej piekarnik do 190 stopni C, włóż do niego precle i piecz przez 10-12 min aż zrobią się złociste.
Jak zrobić cielęcinę w sosie warzywnym?
Jak zrobić udka duszone z warzywami?
Jak zrobić lasagne ze szpinakiem, kurczakiem i serem?
Jak zrobić cannelloni z mięsem?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić musakę?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

dusia5 - 2012-05-24
Super precle!!!!
Tak przyrządzony łosoś świetnie smakuje z odrobiną majonezu oraz lampką białego wina. Niekoniecznie musisz dodawać...
Jak piec łososia w folii?
Tak przyrządzony łosoś świetnie smakuje z odrobiną majonezu oraz lampką białego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub