Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić gołąbki z ryżem i mięsem?

Jak zrobić gołąbki z ryżem i mięsem?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Dla wielu z nas nie ma lepszego dania od babcinych gołąbków. Są pyszne i łatwe w przygotowaniu, możecie być pewni, że zaskoczą niejedną osobę. Kluczem do sukcesu jest doskonała kompozycja przypraw i dobrej jakości mięso. Już sam zapach gołąbków zaprosi domowników do stołu. Poniżej znajdziesz przepis na gołąbki z ryżem i mięsem polane pysznym sosem śmietankowym z cebulką, które rozpływają się w ustach.
---- na gołąbki ----, 0,7 kg mięsa mielonego, 2 cebule, Pół szklanki ryżu, 1 duża kapusta, Mielony czarny pieprz do smaku, Sól do smaku, 1-2 łyżki oleju, ---- Na sos ----, 400 ml śmietany, 2 cebule, 1 szklanka wody, Koperek, Sól, 1-2 łyżki oleju
1
Gołąbki z sosem śmietankowym 1
Przygotuj składniki. Wybierz kapustę z dużymi, szerokimi liśćmi. Nie zużyjesz jej całej jednak łatwiej się zawija duże liście.
2
Gołąbki z sosem śmietankowym 2
Ugotuj ryż na półtwardo w garnku z wodą soloną. Odsącz wodę, poczekaj, aż ryż wystygnie.
3
Gołąbki z sosem śmietankowym 3
Obierz i drobno posiekaj 2 cebule. Rozgrzej patelnie z 1-2 łyżkami oleju i podsmaż na nim cebulę aż zrobi się miękka i złota. Podsmażoną cebulę odstaw na bok do wystygnięcia.
4
Gołąbki z sosem śmietankowym 4
Teraz przygotuj liście kapusty. Wyciągnij garnek na tyle duży, aby zmieściła się do niego cała kapusta. Wlej do niego wodę (około 1/5 garnka), postaw na ogień i zagotuj. Usuń z kapusty wierzchnie liście i włóż kapustę do garnka. Gotuj kapustę około 5-10 minut.
5
Gołąbki z sosem śmietankowym 5
Jak kapusta będzie się gotować przygotuj nadzienie. Wymieszaj mięso z ryżem, dodaj przysmażoną cebulę i dopraw solą i pieprzem.
6
Gołąbki z sosem śmietankowym 6
Teraz nadeszła pora zawinięcia nadzienia w liście. Delikatnie wyciągnij kapustę z gotującej się wody. Aby to zrobić, odwróć ją w garnku do góry nogami, wbij w środową część reszty łodygi widelec i wyciągnij na nim kapustę. Delikatnie oddziel liście kapusty, nałóż na nie farsz i zawiń.
Jak zrobić musakę?
Jak zrobić zapiekankę z mięsa mielonego i bakłażana?
Jak zrobić paprykę faszerowaną mięsem mielonym z ryżem?
Jak zrobić strogonowa z pieczarkami?
strona 1 z 2następna >
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chyba mało jest osób, które nie lubią lub nie znają tiramisu. Ten wyśmienity kawowy deser zawładną naszymi...
Jak zrobić tiramisu bez jajek?
Chyba mało jest osób, które nie lubią lub nie znają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub