Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić gołąbki z ryżem i mięsem?
Jak zrobić gołąbki z ryżem i mięsem?

Jak zrobić gołąbki z ryżem i mięsem?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Dla wielu z nas nie ma lepszego dania od babcinych gołąbków. Są pyszne i łatwe w przygotowaniu, możecie być pewni, że zaskoczą niejedną osobę. Kluczem do sukcesu jest doskonała kompozycja przypraw i dobrej jakości mięso. Już sam zapach gołąbków zaprosi domowników do stołu. Poniżej znajdziesz przepis na gołąbki z ryżem i mięsem polane pysznym sosem śmietankowym z cebulką, które rozpływają się w ustach.
---- na gołąbki ----, 0,7 kg mięsa mielonego, 2 cebule, Pół szklanki ryżu, 1 duża kapusta, Mielony czarny pieprz do smaku, Sól do smaku, 1-2 łyżki oleju, ---- Na sos ----, 400 ml śmietany, 2 cebule, 1 szklanka wody, Koperek, Sól, 1-2 łyżki oleju
1
Gołąbki z sosem śmietankowym 1
Przygotuj składniki. Wybierz kapustę z dużymi, szerokimi liśćmi. Nie zużyjesz jej całej jednak łatwiej się zawija duże liście.
2
Gołąbki z sosem śmietankowym 2
Ugotuj ryż na półtwardo w garnku z wodą soloną. Odsącz wodę, poczekaj, aż ryż wystygnie.
3
Gołąbki z sosem śmietankowym 3
Obierz i drobno posiekaj 2 cebule. Rozgrzej patelnie z 1-2 łyżkami oleju i podsmaż na nim cebulę aż zrobi się miękka i złota. Podsmażoną cebulę odstaw na bok do wystygnięcia.
4
Gołąbki z sosem śmietankowym 4
Teraz przygotuj liście kapusty. Wyciągnij garnek na tyle duży, aby zmieściła się do niego cała kapusta. Wlej do niego wodę (około 1/5 garnka), postaw na ogień i zagotuj. Usuń z kapusty wierzchnie liście i włóż kapustę do garnka. Gotuj kapustę około 5-10 minut.
5
Gołąbki z sosem śmietankowym 5
Jak kapusta będzie się gotować przygotuj nadzienie. Wymieszaj mięso z ryżem, dodaj przysmażoną cebulę i dopraw solą i pieprzem.
6
Gołąbki z sosem śmietankowym 6
Teraz nadeszła pora zawinięcia nadzienia w liście. Delikatnie wyciągnij kapustę z gotującej się wody. Aby to zrobić, odwróć ją w garnku do góry nogami, wbij w środową część reszty łodygi widelec i wyciągnij na nim kapustę. Delikatnie oddziel liście kapusty, nałóż na nie farsz i zawiń.
Jak zrobić paprykę faszerowaną mięsem mielonym z ryżem?
Jak zrobić wątróbkę z cebulą?
Jak zwijać gołąbki?
Jak zrobić makaron do rosołu?
strona 1 z 2następna >
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Omlet z jajek i szynki, czy boczku i warzyw jest pożywnym i smacznym śniadaniem. Przygotowanie takiego omletu trwa...
Jak zrobić omlet w piekarniku?
Omlet z jajek i szynki, czy boczku i warzyw jest pożywnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub