Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Sprawdziany, Kartkówki, Dyktanda > Jak napisać wypracowanie?
Jak napisać wypracowanie?

Jak napisać wypracowanie?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (12 ocen)
Oceń 
Wypracowanie to często wymagana w szkole forma opisowa, która często pojawia się także w pracach maturalnych. Na pozór wypracowanie bardzo prosto napisać, gdyż jedynym sztywnym kryterium tej formy jest uwzględnienie wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Są jednak pewne szczegóły, które wprawdzie nie są koniecznie wymagane, ale podnoszą wartość wypracowania podczas jego oceny. Poniżej znajdziesz wskazówki, na co warto zwrócić uwagę podczas pisania wypracowania.
1
Bardzo ważna jest charakterystyka postaci. Często temat wypracowania wymaga odwołania się do kreacji bohaterów utworu, musisz więc wiedzieć, na czym polega właściwa charakterystyka postaci.
2
Na wiedzę o bohaterach utworu składa się nie tylko ich szczegółowa biografia, ale także znajomość cech osobowości i analiza zachowań zwłaszcza w kontaktach z innymi postaciami.
3
Musisz zwrócić uwagę jakie sytuacje kształtują bohatera. Kiedy i w jakich okolicznościach podejmuje decyzje, które później wpływają na całą akcję utworu.
4
Niezwykle ważne jest przedstawienie bohatera z dwóch perspektyw. Po pierwsze bezpośrednio przez opis postaci jaki zawarł autor utworu, a po drugie pośrednio przez informacje i opinie jakie o bohaterze wypowiadają inne postaci z utworu.
5
Jeżeli temat wypracowania pozwala na dowolny wybór bohatera lub bohaterów, na których się powołujesz konieczne jest podanie motywu swojego wyboru.
Jak nauczyć dziecko tabliczki mnożenia?
Jak przestać przeklinać?
Jak oprawić książkę w papier?
Jak nie iść do szkoły?
 3.6/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

bilmek - 2011-11-06
slele lele to nie jest pomocne
Cudzoziemiec przyjeżdżający do polski, może w łatwy sposób przyswoić sobie kilka najpopularniejszych zwrotów w języku...
Jak nauczyć Anglika mówić po polsku?
Cudzoziemiec przyjeżdżający do polski, może w łatwy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub