Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zatrucia > Postępowanie przy zatruciu alkoholowym
Postępowanie przy zatruciu alkoholowym

Postępowanie przy zatruciu alkoholowym

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (8 ocen)
Oceń 
Pierwszą rzeczą, którą trzeba wyraźnie podkreślić jest to, że zatrucie alkoholowe to nie to samo co kac. Z tego powodu mniej lub bardziej znane sposoby na kaca nie pomogą w przypadku zatrucia alkoholem. W przypadku poważnego (klinicznego) zatrucia alkoholowego, należy niezwłocznie udać się do szpitala lub zadzwonić na pogotowie. Zbyt wysoki poziom alkoholu we krwi może doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia narządów wewnętrznych, a nawet śmierci. Dlatego, gdy tylko istnieje podejrzenie zatrucia alkoholowego, warto zadzwonić po karetkę, by upewnić się, czy rzeczywiście jest to zatrucie, czy po prostu ostry kac. Poniżej poznasz objawy zatrucia alkoholowego i dowiesz się jak postępować, by pomóc choremu jeszcze w domu.
1

Objawy zatrucia alkoholowego

Każdy lekarz powie ci, że pierwszym objawem, na który należy zwrócić uwagę jest niemożność obudzenia nietrzeźwej osoby ze snu, w jaki zapadła na skutek alkoholowego upojenia. Jeśli chory nie daje się ocucić, słania się lub traci przytomność, natychmiast zadzwoń na pogotowie. Nie zakładaj, że najlepszym sposobem jest „przespanie problemu”. Może to być najgorsza możliwa decyzja! Postaraj się ustalić, czy chory prócz alkoholu przyjmował również jakieś substancje odurzające (leki, narkotyki). Statystyki pokazują, że większość przypadków zatrucia alkoholowego była związana z przyjęciem, bądź nadużyciem farmaceutyków w krótkim czasie po spożyciu alkoholu. Poinformuj o swoich ustaleniach lekarza.

2

Leczenie zatrucia alkoholowego

Pierwszą rzeczą, jaka zostanie wykonana po przywiezieniu chorego do szpitala, prawdopodobnie będzie płukanie żołądka. Gdy lekarz będzie miał pewność, że żołądek chorego został całkowicie oczyszczony z alkoholu lub środków odurzających, ustali dalsze leczenie. Zatrucie alkoholowe to poważna sprawa, dlatego żadne domowe leczenie prowadzone bez konsultacji z lekarzem nie powinno być podejmowane. W domu można leczyć chorego wówczas, jeśli alkohol w jego krwi nie przekroczył krytycznego poziomu powodującego zatrucie.

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?
Jak założyć tampon z aplikatorem?
Jak przesunąć okres?
Sposoby na bóle miesiączkowe
strona 1 z 2następna >
 4.3/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak przyspieszyć okres?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub