Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Nadciśnienie Tętnicze > Czego nie jeść przy nadciśnieniu?
Czego nie jeść przy nadciśnieniu?

Czego nie jeść przy nadciśnieniu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (13 ocen)
Oceń 
Nadciśnienie to problem, który dotyka coraz większej liczby ludzi. W obecnych czasach można uznać je za chorobę cywilizacyjną. Nieleczone jest bardzo niebezpieczne, może prowadzić do udaru, wylewu lub zawału. Osoby ze zbyt wysokim ciśnieniem tętniczym muszą więc być bardzo ostrożne. Nadciśnienie wymaga zmiany stylu życia i sposobu odżywiania. Pierwszą bardzo ważną rzeczą jest ruch. Razem z nim musi iść w parze odpowiednia dieta. Należy unikać produktów tłustych i o dużej zawartości sodu. Czego się więc wystrzegać?
1
ogórki kiszone

Ogórki kiszone

Są niskokaloryczne, co jest bardzo korzystne, ale niestety pełno w nich sodu. Jeden średniej wielkości ogórek kiszony (ok. 12 cm) zawiera około 570 mg sodu. Dla nadciśnieniowca to ponad 1/3 dopuszczalnego dziennego spożycia sodu (wynoszącego 2300 mg).

2
rosół

Rosół

Rosół jest uznawany za lekarstwo na każde schorzenie, jednak nie należy z nim przesadzać w przypadku nadciśnienia tętniczego. Jedna porcja rosołu to nawet 880 mg sodu.

3
kiszona kapusta

Kiszona kapusta

Niskokaloryczna, doskonała do schabowego lub kiełbaski? Być może. Ale nie dla ciebie. Mimo iż pół szklanki kiszonej kapusty to jedynie 13 kcal, zawiera ona ponad 460 mg sodu.

4
frytki

Frytki

Są nie tylko kaloryczne i tłuste, ale również zawierają sporą dawkę sodu. Średnia porcja frytek to około 19 g tłuszczu i 270 mg sodu.

5
bekon

Smażony boczek lub bekon

Jak się pewnie domyślasz, chodzi głównie o tłuszcz. Trzy paski smażonego boczku to 4,5 g tłuszczu i 270 mg sodu. Podobnie jak frytek, należy go więc unikać.

Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Jak stawiać bańki?
Jak dostarczyć magnez do organizmu?
Jak obniżyć wysokie ciśnienie krwi?
strona 1 z 3następna >
 3.5/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

STELLA176 - 2013-04-19
. . . (~") . . . Wszystko z umiarem i bedzie dobrze.
OPTYmalna25 - 2012-11-18
Przede wszystkim w przypadku nadciśnienia należy unikać spożywania produktów konserwowych, które zawierają bardzo dużo soli. Polecałabym zdrową, zbilansowaną dietę z dużą ilością surowych owoców i warzyw i rezygnację z dosalania potraw.
Dieta DASH to zdrowa, zbilansowana dieta pozwalająca znacząco obniżyć wysokie ciśnienie krwi. Nie jest ona bardzo...
Jaka dieta na obniżenie ciśnienia? Dieta DASH, cz. II
Dieta DASH to zdrowa, zbilansowana dieta pozwalająca...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub