Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Planowanie aranżacji wnętrz > Jak zaaranżować salon?
Jak zaaranżować salon?

Jak zaaranżować salon?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Każdy z nas ma wobec salonu nieco inne wymagania. W niektórych domach jest to miejsce rodzinnych spotkań, w innych reprezentatywny pokój, który używany jest wyłącznie do przyjmowania gości. Funkcjonalność salonu to główny czynnik, który trzeba wziąć pod uwagę podczas jego aranżacji. Poniżej dowiesz się jak zaaranżować salon, w jaki sposób dobrać i rozmieścić meble oraz na co zwrócić uwagę, by pomieszczenie to uczynić centralnym punktem całego domu.
1
aranżacja salonu z kominkiem

Podstawy aranżacji

Podczas aranżacji salonu musisz zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy:

  • Ustal centralny punkt salonu i dookoła niego zaaranżuj wszystkie meble. W niektórych przypadkach może to być, coś co jest na stałe „wbudowane” w salon (np. kominek), w innych – przedmiot, który został przyniesiony z zewnątrz (np. telewizor).

  • Ustaw meble tak, by tworzyły obszary do rozmowy. Ludzie znajdujący się w salonie powinni mieć możliwość swobodnej dyskusji, bez konieczności wyginania karku lub krzyczenia. Jeśli salon jest bardzo duży, utwórz kilka takich obszarów.

  • Pamiętaj o odpowiedniej przestrzeni między meblami. Niech będzie na tyle duża, by ludzie mogli swobodnie się między nimi przemieszczać, przechodząc z jednej strony pomieszczenia na drugą.

  • Odsuń meble od ścian. Meble skoncentrowane pod ścianami to największy błąd osób urządzających salon. Poszczególne meble powinny być odpowiednio zgrupowane, tworząc okazję do odrobiny intymności. Jeśli tylko są odpowiednio wykończone z tyłu, nie ma żadnego powodu, by dosuwać je do ścian.

Jak urządzić małe mieszkanie w bloku?
Darmowe programy do aranżacji wnętrz
Jak tanio urządzić mieszkanie?
Jak łączyć kolory w mieszkaniu?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak dobrać dywan?
 4/5 (6 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

Helen - 2013-05-22
U mnie w salonie wszystko jest standardowo - sofa, fotele, stolik, tv, szafka i regały. Jedyne co może odróżnić te salon, to to, że zrezygnowaliśmy z malowania ścian i postanowiliśmy położyć kamień dekoracyjny. Padło na Starą Cegłę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyboru. Pokój wydaje się być cieplejszy i miło się w nim czujemy.
krawcowa - 2012-09-04
poza własnym pomysłem na mieszkanie warto rozglądać się po portalach wnętrzarskich, ja zawsze obczajam projekty n-design, u nich łatwo o jakąś ciekawą nowinkę ułatwiającą życie :D
Jeśli jesteś zapracowany, to prawdopodobnie potrzebujesz więcej spokoju i porządku w swoim mieszkaniu. Warto stworzyć w...
Jak urządzić dom pełen spokoju?
Jeśli jesteś zapracowany, to prawdopodobnie potrzebujesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub