Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Malowanie i Tapetowanie > Jak pomalować meble kuchenne?
Jak pomalować meble kuchenne?

Jak pomalować meble kuchenne?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (29 ocen)
Oceń 
Jeśli twoja kuchnia wygląda jak jaskinia to tylko dlatego, że ciemne meble pochłaniają całe światło z pomieszczenia. Aby kuchnia była jaśniejsza nie musisz koniecznie wymieniać mebli na nowe. Jeśli meble kuchenne są w dobrym stanie, to wystarczy, że je oczyścisz i pomalujesz, a już za dzień-dwa będziesz się cieszyć nowym wyglądem kuchni.
1
Plan malowania mebli kuchennych

Ogólny zarys prac

Przed pomalowaniem mebli kuchennych musisz je dobrze umyć i odtłuścić oraz zetrzeć wierzchnią warstwę (lakier, farbę itp.) papierem ściernym (gr. 100) lub najlepiej szlifierką. Powstałe ubytki uzupełnij szpachlą do drewna.

Następnie każdy centymetr frontów szafek należy zagruntować primerem (farbą podkładową). Jest ważne, aby nowa farba się dobrze trzymała. Jeśli masz meble kuchenne z płyty MDF, to oczywiście należy wybrać podkład do MDF.

Po nałożeniu farby należy wygładzić powierzchnię przed malowaniem. Aby powierzchnia stała się całkowicie gładka, może się okazać, że będzie potrzeba 2 warstw podkładu. Aby po pomalowaniu frontów nie zrobiły się zacieki z farby, należy przygotować sobie rusztowanie, na którym położymy płasko elementy szafek do wyschnięcia.

2
Malowanie mebli kuchennych 2

Przygotuj kuchnię

Okryj blaty folią i zabezpiecz ją taśmą malarską. Ściągnij wszystkie fronty szafek odkręcając najpierw zawias dolny, a następnie zawias górny. Odkręć całkiem zawiasy i uchwyty. Dokładnie umyj wszystkie powierzchnie, które będziesz malować. Powierzchnie te należy odtłuścić - najpierw umyć płynem do mycia naczyń, a później przetrzeć np. denaturatem.

Wskazówka: Jeśli planujesz użyć tych samych zawiasów, dobrze jest je sobie oznaczyć w taki sposób, aby wiedzieć, do których frontów i szafek należą. Dzięki temu będzie ci łatwiej wszystko złożyć w całość.

strona 1 z 3następna >
 3.2/5 (29 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Masz w domu niepotrzebne plastikowe krzesło, które lata swej świetności ma już dawno za sobą? Nie wyrzucaj go na...
Jak pomysłowo odnowić plastikowe krzesło?
Masz w domu niepotrzebne plastikowe krzesło, które lata...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub