Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie łazienki > Jak czyścić pralkę?
Jak czyścić pralkę?

Jak czyścić pralkę?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (37 ocen)
Oceń 
Po pewnym czasie użytkowania pralka zaczyna zwykle nieprzyjemnie pachnieć. Aby zlikwidować przykry zapach unoszący się z bębna, należy ją porządnie wyczyścić. Jak? Dowiesz się tego poniżej.
1
Włącz program czyszczący pralkę. Jeśli go nie masz, czytaj dalej...
2
Spryskaj pralkę wybielaczem w miejscach, gdzie jest widoczny grzyb. Pozostaw na pół godziny, a następnie wytrzyj. Wybielaczem wyczyść również dozownik na proszek.
3
Do środka pralki wlej 2 litry octu spirytusowego i wsyp odkamieniacz do pralek. Ustaw na najwyższą temperaturę i włącz pranie (z pustym bębnem, bez ubrań). Możesz również użyć 2-3 opakowania kwasku cytrynowego i 2 szklanki octu, a następnie włączyć puste pranie w wysokiej temperaturze. Dobrym sposobem jest również zrobienie prania z pustym bębnem dodając pół kg sody oczyszczonej i ustawiając temperaturę na 90 stopni C.
4
Wyczyść filtr pralki (w nowszych pralkach może go nie być).
Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?
Jak rozciągnąć jeansy?
Wskazówki
  • Zawsze wyciągaj pranie z pralki. Po zakończeniu prania pozostaw drzwiczki otwarte, aby pralka wyschła w środku. Jeśli będziesz o tym zapominać, w pralce zrobi się grzyb odpowiedzialny za nieprzyjemny zapach.
 3.1/5 (37 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Agniesia2678 - 2013-12-30
Robię tak że w miejsce proszku wsypuje 1-2 paczki zwykłej sody, w miejsce płynu wlewam ocet i włączam pralkę na gotowanie na 90st. Najczęściej nie wrzucam nic. Po takiej kąpieli otwieram pralkę aby sobie dobrze wyschła. W ogóle po każdym jednym praniu nigdy nie zamykam pralki.
Mycie podłogi tylko z pozoru nie jest niczym skomplikowanym, jednak w domu mamy do czynienia z wieloma naprawdę...
Jak myć różnego typu podłogi?
Mycie podłogi tylko z pozoru nie jest niczym skomplikowanym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub