Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Domowe sposoby na zapalenie spojówek
Domowe sposoby na zapalenie spojówek

Domowe sposoby na zapalenie spojówek

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.2/5 (19 ocen)
Oceń 
Zapalenie spojówek jest bardzo powszechne wśród wszystkich grup wiekowych. Występuje zarówno u dzieci, nastolatków jak i u dorosłych. Jest to choroba powodowana przez czynniki alergiczne, ale również przez bakterie czy wirusy. Zapalenie spojówek objawia się zaczerwienieniem białka oka. Zapalenie spojówek nie jest bardzo szkodliwe, ale bardzo przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu. Czasami przechodzi samo po 7-10 dniach, ale kto wytrzyma tyle? Podstawowe objawy to swędzenie, pieczenie, uczucie piasku pod powiekami, światłowstręt, ból. Jeśli zapalenie spojówek jest alergiczne oczy łzawią. Jeśli jest bakteryjne czy wirusowe z oczu cieknie ropa, często podczas snu. Powieki rano są sklejone. Zazwyczaj zapalenie spojówek występuje tylko w jednym oku, ale zdarza się i w obu. Alergiczne zapalenie spojówek nie jest zaraźliwe, ale bakteryjne i wirusowe już tak, jako że bakterie przenoszą się łatwo z oka na oko, czy z osoby na osobę. Najlepiej udać się jednak do okulisty i zapalenie spojówek zaleczyć, aby nie wracało. Ale jeśli zapalenie wraca, to ciężko co chwilę biegać do specjalisty, zwłaszcza, że kolejki do okulisty na NFZ są dość długie, a wizyty prywatne nie należą do tanich. Warto wtedy pomyśleć o domowych sposobach na zapalenie spojówek, zwłaszcza, że rzeczywiście one działają. Przejrzyj proponowane niżej sposoby i znajdź ten najlepszy dla siebie.
1
Lód

Lód. To bardzo efektywny sposób na przyniesienie ulgi swoim oczom. Redukuje swędzenie, pieczenie i zaczerwienienie oczu. Jednak w ten sposób nie wyleczysz zapalenia, a jedynie zredukujesz jego objawy. Po prostu zamocz ręcznik w lodowatej wodzie i odciśnij nadmiar. Połóż ręcznik na oczach.

2
Miód i mleko.

Miód i mleko. Mleko podgrzej. Rozpuść miód w mleku w proporcjach 1:1. Używaj mikstury do przemywania oczu. Zamocz w niej płatek kosmetyczny i przemyj oczy. Możesz również użyć mleka z miodem i stosować jako kropli do oczu lub w formie kompresu.

3
Kolendra.

Kolendra. Weź garść świeżo zasuszonej kolendry i zagotuj w wodzie. Gdy wystygnie odcedź ją. Przemywaj oczy wodą z kolendry, lub stosuj w formie kompresu. Pomoże uśmierzyć ból i swędzenie.

4
Gorący kompres.

Gorący kompres. Zrób sobie takowy z dodatkiem olejków, na przykład różanego, lawendowego czy rumiankowego. Dodaj kilka kropel wybranego olejku na ręcznik namoczony w gorącej (ale nie wrzącej) wodzie i połóż na oczy. Trzymaj do momentu, aż ręcznik będzie chłodny. Nakładaj w ten sposób kompres 3-4 razy dziennie. Gorący kompres usunie infekcję z oczu i da poczucie komfortu.

Jak leczyć zapalenie ucha?
Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak zmniejszyć opuchliznę oka?
Jak przechowywać soczewki bez płynu do soczewek?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak ćwiczyć oczy?
 3.2/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

anka - 2014-03-24
solą przemywać oko? w życiu...
henryk - 2013-09-13
produkuję srebro koloidalne (wg, jak wyprodukowac Ag-koloidalne) tym zmywam rece i oczy za pomocą wacika i to pomaga mi na b. chore oczy
jer - 2013-09-02
rumianek napar mocna herbata napar i czesto myc rece np protex mydlo nie dotykac oczu moj sposob
natka - 2013-07-11
Ja dodaję do pół szklanki wody 4 krople olejku eterycznego z drzewa herbacianego, trochę piecze, ale nie wypala.Oszczędzam na okuliście, który to tylko serwuje mi sterydy i antybiotyki. Teraz jest ok.
DobraWiedzma - 2013-05-09
Dla mnie czymś absolutnie niezawodnym jest srebro koloidalne. Normalnie można je kupić w aptekach, sklepach zielarskich, czy tego typu miejscach. Można też zrobić samemu dzięki specjalnej maszynce.
Jak tylko widzę, że coś się dzieje (a dzieje się, bo mam wrażliwe oczy i podczas jazdy na rowerze, mimo okularów czasami coś mi tam nawłazi ;P) psikam sobie roztwór srebra bezpośrednio do oka. Srebro koloidalne, to cząsteczki srebra "rozpuszczone" w wodzie destylowanej. Oczywiście ten płyn ma jeszcze wiele innych zastosowań, ale tu konkretnie o oczach mowa, a jak ktoś będzie chciał, to sobie znajdzie w necie ;)
farmacja - 2013-02-14
nr 14 prosze nie uzywac jako kropel do oczu, poniewaz krople do oczu zawieraja specjalna wode oczyszczona nie taka co znajduje sie w domu, wiec mozemy jeszcze pogorszyc stan oka
justypa - 2013-01-28
ziemniak i jogurt sa bardzo pomocne. Porady super ;)
justa - 2012-08-16
jogurt działa:)
dobre porady
Astenopia to osłabienie siły wzroku powstające zazwyczaj w wyniku nie skorygowanej wady wzroku. Do głównych objawów tej...
Sposoby na zmęczone oczy – astenopia
Astenopia to osłabienie siły wzroku powstające zazwyczaj...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub