Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Domowe sposoby na zapalenie spojówek
Domowe sposoby na zapalenie spojówek

Domowe sposoby na zapalenie spojówek

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.2/5 (19 ocen)
Oceń 
Zapalenie spojówek jest bardzo powszechne wśród wszystkich grup wiekowych. Występuje zarówno u dzieci, nastolatków jak i u dorosłych. Jest to choroba powodowana przez czynniki alergiczne, ale również przez bakterie czy wirusy. Zapalenie spojówek objawia się zaczerwienieniem białka oka. Zapalenie spojówek nie jest bardzo szkodliwe, ale bardzo przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu. Czasami przechodzi samo po 7-10 dniach, ale kto wytrzyma tyle? Podstawowe objawy to swędzenie, pieczenie, uczucie piasku pod powiekami, światłowstręt, ból. Jeśli zapalenie spojówek jest alergiczne oczy łzawią. Jeśli jest bakteryjne czy wirusowe z oczu cieknie ropa, często podczas snu. Powieki rano są sklejone. Zazwyczaj zapalenie spojówek występuje tylko w jednym oku, ale zdarza się i w obu. Alergiczne zapalenie spojówek nie jest zaraźliwe, ale bakteryjne i wirusowe już tak, jako że bakterie przenoszą się łatwo z oka na oko, czy z osoby na osobę. Najlepiej udać się jednak do okulisty i zapalenie spojówek zaleczyć, aby nie wracało. Ale jeśli zapalenie wraca, to ciężko co chwilę biegać do specjalisty, zwłaszcza, że kolejki do okulisty na NFZ są dość długie, a wizyty prywatne nie należą do tanich. Warto wtedy pomyśleć o domowych sposobach na zapalenie spojówek, zwłaszcza, że rzeczywiście one działają. Przejrzyj proponowane niżej sposoby i znajdź ten najlepszy dla siebie.
1
Lód

Lód. To bardzo efektywny sposób na przyniesienie ulgi swoim oczom. Redukuje swędzenie, pieczenie i zaczerwienienie oczu. Jednak w ten sposób nie wyleczysz zapalenia, a jedynie zredukujesz jego objawy. Po prostu zamocz ręcznik w lodowatej wodzie i odciśnij nadmiar. Połóż ręcznik na oczach.

2
Miód i mleko.

Miód i mleko. Mleko podgrzej. Rozpuść miód w mleku w proporcjach 1:1. Używaj mikstury do przemywania oczu. Zamocz w niej płatek kosmetyczny i przemyj oczy. Możesz również użyć mleka z miodem i stosować jako kropli do oczu lub w formie kompresu.

3
Kolendra.

Kolendra. Weź garść świeżo zasuszonej kolendry i zagotuj w wodzie. Gdy wystygnie odcedź ją. Przemywaj oczy wodą z kolendry, lub stosuj w formie kompresu. Pomoże uśmierzyć ból i swędzenie.

4
Gorący kompres.

Gorący kompres. Zrób sobie takowy z dodatkiem olejków, na przykład różanego, lawendowego czy rumiankowego. Dodaj kilka kropel wybranego olejku na ręcznik namoczony w gorącej (ale nie wrzącej) wodzie i połóż na oczy. Trzymaj do momentu, aż ręcznik będzie chłodny. Nakładaj w ten sposób kompres 3-4 razy dziennie. Gorący kompres usunie infekcję z oczu i da poczucie komfortu.

Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak zmniejszyć opuchliznę oka?
Jak czyścić soczewki kontaktowe?
Jakie są właściwości lecznicze dyni?
strona 1 z 3następna >
 3.2/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

anka - 2014-03-24
solą przemywać oko? w życiu...
henryk - 2013-09-13
produkuję srebro koloidalne (wg, jak wyprodukowac Ag-koloidalne) tym zmywam rece i oczy za pomocą wacika i to pomaga mi na b. chore oczy
jer - 2013-09-02
rumianek napar mocna herbata napar i czesto myc rece np protex mydlo nie dotykac oczu moj sposob
natka - 2013-07-11
Ja dodaję do pół szklanki wody 4 krople olejku eterycznego z drzewa herbacianego, trochę piecze, ale nie wypala.Oszczędzam na okuliście, który to tylko serwuje mi sterydy i antybiotyki. Teraz jest ok.
DobraWiedzma - 2013-05-09
Dla mnie czymś absolutnie niezawodnym jest srebro koloidalne. Normalnie można je kupić w aptekach, sklepach zielarskich, czy tego typu miejscach. Można też zrobić samemu dzięki specjalnej maszynce.
Jak tylko widzę, że coś się dzieje (a dzieje się, bo mam wrażliwe oczy i podczas jazdy na rowerze, mimo okularów czasami coś mi tam nawłazi ;P) psikam sobie roztwór srebra bezpośrednio do oka. Srebro koloidalne, to cząsteczki srebra "rozpuszczone" w wodzie destylowanej. Oczywiście ten płyn ma jeszcze wiele innych zastosowań, ale tu konkretnie o oczach mowa, a jak ktoś będzie chciał, to sobie znajdzie w necie ;)
farmacja - 2013-02-14
nr 14 prosze nie uzywac jako kropel do oczu, poniewaz krople do oczu zawieraja specjalna wode oczyszczona nie taka co znajduje sie w domu, wiec mozemy jeszcze pogorszyc stan oka
justypa - 2013-01-28
ziemniak i jogurt sa bardzo pomocne. Porady super ;)
justa - 2012-08-16
jogurt działa:)
dobre porady
Kiedy jesteś zmęczona lub chora Twoje oczy są pierwszymi, po których to widać. Ale nie oznacza to, że musisz żyć z...
Jak rozjaśnić zmęczone oczy?
Kiedy jesteś zmęczona lub chora Twoje oczy są pierwszymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub