Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Potrawy z grilla > Jak przygotować marynatę do warzyw na grilla?
Jak przygotować marynatę do warzyw na grilla?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Na naszym grillu oprócz różnego rodzaju mięs powinny się znaleźć również warzywa. Odpowiednio przyrządzone w marynacie zyskają niepowtarzalny smak. Będą również doskonałym dodatkiem do wszelkiego rodzaju potraw mięsnych. Poniżej znajdziesz przepis na marynatę do warzyw, która sprawi że nawet ci, którzy z reguły warzyw nie jedzą, nie będą potrafili odmówić zjedzenia ich kolejnej porcji.
Pęczek pietruszki, 1 łyżka suszonego czerwonego pieprzu, 1 łyżka startej cebuli, 1 łyżka soli, 300 ml oliwy z oliwek, Plastikowy pojemnik, Folia aluminiowa lub tacki
1
Natkę pietruszki dokładnie opłucz pod strumieniem zimnej wody, a następnie osusz. Usuń twarde łodygi, a listki drobno posiekaj. Czerwony pieprz utłuc w moździerzu. Weź cebulę i zetrzyj ją na drobnej tarce.
2
Tak przygotowane składniki wsyp do małej miseczki i starannie wymieszaj. Dodaj do tego sól i oliwę z oliwek. Wymieszaj wszystkie składniki. Gotową marynatę przełóż do plastikowego pojemnika, w którym będziesz marynować warzywa.
3
Do pojemnika z marynatą włóż przygotowane wcześniej i pokrojone warzywa. Obróć je kilku krotnie, aby wszystkie były nasączone w marynacie. Pojemnik szczelnie zamknij i wstaw do lodówki. Warzywa nie potrzebują długo leżeć w marynacie, wystarczy, że wsadzisz je na 2 godziny. Jeśli będą leżeć zbyt długo, wchłoną zbyt dużo oliwy.
4
Po upływie tego czasu wyjmij warzywa z marynaty i lekko osącz. Tak przygotowane zawiń w folię aluminiową i upiecz na rozgrzanym już grillu. Do tego celu możesz użyć aluminiowych tacek.
5
warzywa na grillu
Marynata ta nadaje się doskonale do wszystkich warzyw. Jeśli jednak zamierzasz łączyć warzywa pamiętaj, żeby czas ich pieczenia był taki sam. Pasują do siebie twarde cukinie i strąki papryki, cebula i papryka oraz pieczarki i pomidory.
Jak grillować ziemniaki?
Jak zrobić grzyby z grilla?
Jak przygotować skrzydełka na grilla?
Jak zrobić ser pleśniowy z grilla?
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ten przepis jest idealnym rozwiązaniem jeśli szukasz sposobu na przygotowanie ananasa na grillu. Pamiętaj, że dobre...
Jak grillować ananasa?
Ten przepis jest idealnym rozwiązaniem jeśli szukasz sposobu na przygotowanie ananasa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub