Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Dywany i Klimy > Jak dobrać dywan?

Jak dobrać dywan?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Położenie dywanu we wnętrzu to jeden z najszybszych sposobów na zmianę wystroju pomieszczenia. Jeśli doszłaś do takich samych wniosków, ale nie masz pojęcia jak wybrać dywan, który będzie najbardziej odpowiedni, pozwól, że trochę ci w tej kwestii podpowiem.
1
wybór dywanu - rozmiar

Rozmiar

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest wybór dywanu, którego rozmiary są zbyt małe w porównaniu do wymiarów wnętrza. Jednocześnie zaleca się, by odległość między każdym brzegiem dywanu, a ścianą wynosiła przynajmniej 90 cm. Umożliwi to np. łatwe otwieranie i zamykanie drzwi.

Sytuacja przedstawia się nieco inaczej, gdy chcemy kupić dywan do jadalni (jeśli w ogóle decydujemy się na umieszczenie tam dywanu). Należy wówczas zmierzyć wymiary stołu i do każdego jego boku dodać przynajmniej 120 cm. Tak wymierzony dywan nie będzie się przesuwać, gdy zechcemy odsunąć krzesła.

Jeśli chodzi o dywan do korytarza, powinien być o 10 cm węższy, niż szerokość korytarza i 45-60 cm krótszy. Dywan musi być na tyle szeroki, by osoba idąca po nim, mogła stąpać dwiema stopami, zamiast iść jedną nogą po dywanie, a drugą po podłodze.

2
wybór dywanu - wzór

Wzór

W tym przypadku zasada jest prosta. Im więcej wzorów znajduje się w twoim pomieszczeniu (wzorzyste meble, zasłony, dodatki), tym mniej wzorzysty powinien być dywan. Analogicznie, jeśli w pokoju znajdują się stonowane meble i dodatki, dywan we wzory w szybki i prosty sposób ożywi całe wnętrze.

Jak wybrać dywan?
Jak urządzić funkcjonalną kuchnię?
Jak urządzić salon zgodnie z zasadami Feng Shui?
Jak urządzić pokój w stylu orientalnym?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak zaaranżować salon?
 3.4/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Salon może pełnić różne funkcje, dlatego wybór odpowiedniego oświetlenia ma tutaj ogromne znaczenie.  Oświetlenie do...
Jakie oświetlenie do salonu?
Salon może pełnić różne funkcje, dlatego wybór odpowiedniego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub