Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przekąski Zimne > Jakie właściwości mają daktyle?
Jakie właściwości mają daktyle?

Jakie właściwości mają daktyle?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4.6/5 (18 ocen)
Oceń 
Daktyle to słodkie owoce idealne dla osób cierpiących na problemy trawienne. Daktyle bowiem świetnie balansują proces trawienia i biorą w nim czynny udział. Dodają energii przemęczonemu organizmowi już w pół godziny po spożyciu. Są szczególnie polecane kobietom w połogu, aby szybciej doszły do pełnej sprawności. Mówi się, że jeden daktyl dziennie utrzyma w sprawności wzrok nawet do końca życia. Regularne spożywanie daktyli ma naprawdę mnóstwo zalet. Chcesz poznać je wszystkie? Wczytaj się w artykuł.
1

Daktyle są bogatym źródłem witaminy A1. Witamina A jak wiemy jest zbawienna dla naszego wzroku oraz skóry. Jest też znana ze swoich właściwości antyoksydacyjnych. Ponadto znajdziemy w nich witaminy B1, B2, B3, B5, C, K. Ponadto daktyle zawierają niacynę, potas, ryboflawinę, magnez, mangan, wapń.

2

Daktyle znane są ze swoich właściwości przeczyszczających. Powinny być więc spożywane przez osoby cierpiące na zaparcia. Aby uzyskać efekt przeczyszczający z daktyli, należy je namoczyć w wodzie na całą noc. Rano należy je zjeść.

3

Owoce te pomogą również, jeśli cierpisz na problemy z jelitami. Regularne spożywanie tych owoców wspomaga pracę 'dobrych' bakterii, a hamuje negatywny wpływ tych, które przeszkadzają w procesach trawienia.

4

Daktyle są bardzo ważne w zdrowej i pełnowartościowej diecie osób, które mają problemy z niedowagą. Składają się bowiem z tłuszczów, cukrów, protein i witamin, które pomogą w zatrzymaniu nadmiernej utraty wagi. Daktyle spożywane z pastą ogórkową z łatwością z nadmierną utratą kilogramów. Jeden kilogram daktyli zawiera około 3000 kalorii. Kalorie te w zupełności wystarczą na dzienne zapotrzebowanie organizmu.

Jak jeść granat?
Jak zrobić popcorn?
Jakich owoców nie łączyć?
Jak przechowywać cytrynę?
strona 1 z 2następna >
 4.6/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Patrycja - 2014-06-10
Uwaga, mam ciekawy przepis na czekoladę z daktyli: namocz suszone, drylowane daktyle (1 szklanka) w cieplej, ale nie gorącej wodzie przez około 30 min, potem odlej wodę, zostaw tylko trochę wody na dnie naczynia, przesyp daktyle do miksera, dodaj 1/3 naturalnego, gorzkiego kakao (byle nie Nesquik itp!!) a nastepnie zmiksuj na gładką masę. Przełóż czekoladę do słoika. Stosuj na kanapki, do naleśników lub jedz łyżeczką. Zajebiste to jest!
marco - 2013-09-22
Świerze daktyle zdecydowanie mi lepiej smakują, będąc w tym roku w Tunezji kupiłem 1Kg za 1DT, czyli za ok. 2,20zł :-)
re - 2013-04-10
nie cierpię ich. są dla mnie mdłe i za słodkie.Jaki smak mają świeże?
zigitrn - 2013-02-19
nie ważne jakie mają właściwości, najważniejsze że są dobre :D
Mango cieszy się bogactwem wielu witamin oraz minerałów. Jest wspaniałym soczystym owocem, ale czasem może sprawić...
Jak obrać mango?
Mango cieszy się bogactwem wielu witamin oraz minerałów. Jest wspaniałym soczystym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub