Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Napędy i Dyski Twarde > Jak utworzyć partycje w Windows 7?
Jak utworzyć partycje w Windows 7?

Jak utworzyć partycje w Windows 7?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Potrzebujesz podzielić dysk? Masz za dużo miejsca na partycji systemowej i boisz się utraty danych w przypadku awarii systemu? Podziel swój dysk na partycje. W przypadku Windows 7 sprawa jest tak prosta, jak jeszcze nigdy do tej pory. Szczegóły krok po kroku – poniżej.
1
defragmentacja dysku w windows 7

Przed przystąpieniem do tworzenia partycji zdefragmentuj dysk, który masz zamiar podzielić. W tym celu użyj narzędzia administracyjnego o nazwie Defragmentator dysków. Zaznacz ikonę dysku, kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości. W zakładce Narzędzia kliknij w opcję Defragmentuj. Poczekaj, aż zakończy się defragmentacja. Nie wykonuj w tym czasie żadnych innych operacji.

2
tworzenie partycji w windows 7 - krok 1

Po defragmentacji możesz przejść do podziały dysku na partycje. Najpierw musisz odnaleźć konsolę zarządzania komputerem. Sposoby są dwa – na skróty i poprawnie.

Na skróty:
Ponieważ nie lubię się przepracowywać, najpierw opiszę pierwszy z nich. Kliknij na przycisk Start i w polu wyszukiwania wpisz słowo partycja. W rezultacie powinieneś otrzymać wynik z Panelu sterowania o nazwie Utwórz i sformatuj partycje dysku twardego. Kliknij na nią, a zostaniesz przeniesiony do konsoli Zarządzanie dyskami.

Poprawnie:
Otwieraj kolejno Start → Panel Sterowania → System i konserwacja → Narzędzia administracyjne, a następnie kliknij dwukrotnie na Zarządzanie komputerem. W razie potrzeby podaj hasło do konta administratora.
W oknie Zarządzanie komputerem po prawej stronie znajduje się opcja Magazyn. Rozwiń ją, a następnie kliknij dwukrotnie na Zarządzanie dyskami.

Jak włączyć pulpit zdalny w Windows Vista?
Jak zmienić literę dysku?
Jak zmienić rozszerzenie pliku?
Jak czyścić napęd CD-ROM i DVD?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
 2.7/5 (3 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nikt z nas nie chce mieć dysku twardego jako jednej gigantycznej partycji do zapisu danych. Podzielenie dysku na kilka...
Jak podzielić dysk na partycje?
Nikt z nas nie chce mieć dysku twardego jako jednej gigantycznej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub