Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Zwyczaje Wielkanocne > Gdzie na Wielkanoc? Wielkanoc w górach
Gdzie na Wielkanoc? Wielkanoc w górach

Gdzie na Wielkanoc? Wielkanoc w górach

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Mimo rodzinnego charakteru tych świąt coraz częściej Wielkanoc świętujemy poza domem. Jak zaplanować ten czas by spędzić go bez nudy? A może warto spędzić tegoroczną Wielkanoc w Bieszczadach?
1
droga krzyżowa na Tarnicę
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów właściciele bazy turystycznej wymyślają oferty wypełnione okołoświątecznymi atrakcjami. Świąteczny urlop warto rozpocząć już w Wielki Czwartek. Po zaaklimatyzowaniu się i przyzwyczajeniu organizmu do nieskazitelnie czystego powietrza rozpoczynamy bieszczadzki wypoczynek na łonie natury. W Wielki Piątek wybrać się możemy na słynną drogę krzyżową na najwyższy szczyt polskich Bieszczadów - Tarnicę (1346 m n.p.m.). Jak co roku tysiące pielgrzymów przemierza ten malowniczy szlak.
2
Wielkanoc w Bieszczadach
Wieczorem miło będzie spędzić czas na wspólnym malowaniu pisanek i przygotowaniu koszyków do święcenia. Tradycją w Bieszczadach jest przygotowywanie ozdób z bibuły - jest to wspaniałe zajęcie dla całej rodziny. Kręcąc bibułę przy kominku zapomnisz o całym świecie i problemach codzienności.
3
święcenie koszyków
W Wielką Sobotę warto wybrać się na święcenie koszyków do jednego z wielu w Bieszczadach starego, drewnianego kościółka.
4
rajd terenowy po Bieszczadach
Ciekawym pomysłem na sobotę może być rodzinna wyprawa samochodem 4x4 przez bieszczadzkie bezdroża pełne tajemnic i niesamowitych historii.
5
Niedzielę należy przywitać strzelając z karbitu a następnie zakosztować lokalnych smakołyków.
6
poszukiwania Wielkanocnego Królika
Lany poniedziałek na wsi wygląda zupełnie inaczej, niż w mieście. Wszędzie czekają kawalerowie uzbrojeni w wiadra pełne zimnej wody - czekają na okazję, by zawartość wiadra wylać na głowę pięknej panny.
W poniedziałek wszystkie dzieci wyruszyć mogą na poszukiwanie Wielkanocnego Królika.
7
droga krzyżowa

Może zamiast tradycyjnego siedzenia w domu warto wybrać się w trasę, by spędzić tegoroczną Wielkanoc w Bieszczadach?

Tradycja lanego poniedziałku
Jak zrobić krzyż z liścia palmy?
Jak zrobić kurczaczki z ziemniaków?
Tradycyjny koszyk wielkanocny
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Według wszystkich prognoz w tym roku lato będzie suche i upalne. To dobra wiadomość dla każdego planującego wczasy w...
Co robić w Bieszczadach?
Według wszystkich prognoz w tym roku lato będzie suche i upalne. To dobra wiadomość...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub