Tutaj jesteś: Zdrowie > Seksualność > Bezpieczny Seks > Jak się zabezpieczać przed ciążą? Metody antykoncepcji
Jak się zabezpieczać przed ciążą? Metody antykoncepcji

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Wiadomość o ciąży może być najwspanialszym momentem naszego życia, ale tylko wówczas, jeśli rzeczywiście planujemy dziecko. W życiu bywa jednak różnie, dlatego warto wiedzieć jak się zabezpieczać, by nasza pierwsza ciąża nie była tą niechcianą. Antykoncepcja ma wiele form, a z każdą z nich mogą wiązać się wątpliwości i problemy. Poniżej poznasz najpopularniejsze formy antykoncepcji i dowiesz się na ile są bezpieczne. Przeczytasz też czego nie robić, żeby nie zmniejszyć ich skuteczności.
5
spirale domaciczne

Spirale domaciczne

Spirala domaciczna, zwana również wkładką domaciczną, jest najskuteczniejszą formą antykoncepcji. Dzieje się tak dlatego, ponieważ gdy zostanie ci założona, nie musisz już pamiętać absolutnie o niczym. Spirale działają na zasadzie zakłócania ruchu plemników do komórki jajowej, uniemożliwiając zaczepienie się komórki jajowej do ścianki macicy lub hamując owulację. Spirala ma kształt litery „T” i jest nieco mniejsza, niż twój kciuk. Nie jest ona jednak pozbawiona wad. Może być nieodpowiednio założona lub wypaść. Jeśli tak się stanie, ochrona przed ciążą przestaje działać.

6
wkładka domaciczna

Żeby zapewnić maksymalną skuteczność hormonalnej wkładki domacicznej (np. Mirena), przez 2 tygodnie po jej założeniu stosuj dodatkową antykoncepcję. Jeśli używasz wkładki ParaGard, nie musisz się przejmować. Wkładka ta do zabezpieczenia przed zajściem w ciąże wykorzystuje miedź, jest więc skuteczna natychmiast po założeniu.

Główną wadą spirali domacicznych jest fakt, iż mogą one wypaść. Ryzyko jest największe podczas miesiączki. Z tego powodu co miesiąc po menstruacji sprawdzaj palcami, czy w pochwie wciąż wyczuwasz sznurek od spirali. Jeśli z powodu założenia wkładki domacicznej nie miesiączkujesz (jest to możliwe i nie jest niczym niebezpiecznym), wybierz jeden dzień w miesiącu, w który będziesz sprawdzać, czy spirala wciąż znajduje się na swoim miejscu. Jeżeli jednak zauważysz zmiany w przebiegu cyklu, np. zwiększone krwawienie, skontaktuj się z ginekologiem, ponieważ mogło to spowodować wypadnięcie spirali.

 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Prezerwatywy, będą chronić cię przed chorobami przenoszonymi droga płciową, a także przed niepożądaną ciążą. Spełnią...
Jak przechowywać prezerwatywy?
Prezerwatywy, będą chronić cię przed chorobami przenoszonymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub