Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić ketchup?
Jak zrobić ketchup?

Jak zrobić ketchup?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 1.4/5 (181 ocen)
Oceń 
Ketchup używamy prawie do wszystkiego. Do wędlin, mięs, warzyw a nawet do jajecznicy. Czy kiedyś zastanawiałeś się jak smakuje ketchup domowej roboty? Powiem Ci, że zdecydowanie lepiej. No i oczywiście jest zdrowszy. Poza tym ketchup robiony w domu możesz dopasować do swoich potrzeb. Lubisz ostre przyprawy? Wystarczy dodać papryczki chili lub sos tabasco. Jesteś na diecie bezsolnej? Sól nie jest konieczna do jego zrobienia. Pamiętaj, że takiego ketchupu jak sobie sama zrobisz, nie kupisz ani nie dostaniesz nigdzie! Poniżej znajdziesz dokładny przepis na ketchup domowej roboty wraz ze wskazówkami oraz zdjęciami.
10 kg pomidorów, 1 szklanka drobno posiekanej cebuli, 1 ząbek czosnku (zgnieciony), 0,5 łyżeczki pieprzu cayenne, 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka czarnego pieprzu, 1 szklanka cukru (biały lub brązowy), pół łyżeczki musztardy (opcjonalnie) lub/i 1/4 łyżeczki sproszkowanego cynamonu, 3 łyżeczki nasionek selera, 3 szklanki octu jabłkowego 5%
1
usuwanie skórki z pomidorów
Usuń skórki z pomidorów. W tym celu wsadź pomidory do gotującej się wody na kilkanaście sekund. Zwykle wystarcza około 15 sekund - skórka zaczyna sama schodzić.
2
połówki pomidorów
Przekrój pomidory na pół i usuń z nich nasionka i nadmiar wody. Nasionka możesz usunąć łyżeczką lub po prostu ścisnąć mocniej połówkę pomidora aby same wyszły.
3
Odsączenie soku
Pozwól aby nadmiar soku z pomidorów odcieknął. Im bardziej pomidory będą odsączone, tym lepiej. Aby świeży sok pomidorowy się nie zmarnował, pod sitko podstaw miseczkę. Sok możesz później wypić lub użyć do gotowania.
4
Warzywa do ketchupu
Pomidory włóż do dużego garnka. Do nich dodaj szklankę drobno posiekanej cebuli, zmielony ząbek czosnku, pół łyżeczki pieprzu cayenne, łyżeczkę soli (opcjonalnie), łyżeczkę czarnego pieprzu, szklankę cukru (białego lub brązowego). Jeśli chcesz możesz dodatkowo również dodać pół łyżeczki musztardy lub/i 1/4 łyżeczki cynamonu.

Do kawałka szmatki wsadź 3 łyżeczki nasion selera. Zwiąż ze sobą końce materiału aby zrobić małą torebkę (możesz ją związać drucikiem) po czym włóż ją do małego rondla wraz z 3 szklankami 5% octu jabłkowego. Postaw na mały ogień i gotuj na małym ogniu przez około 30 min.
Jak zrobić sos do sałatki greckiej?
Jak zrobić dressing z awokado?
Jak zrobić guacamole?
Jak zrobić sos majonezowo ketchupowy?
Wskazówki
  • Jeśli chcesz aby ketchup był bardziej pikantny dodaj do niego papryczkę chili lub sos tabasco.
strona 1 z 2następna >
 1.4/5 (181 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (4)

dewolaj keczup - 2011-10-12
mam łazanki i jak zrobić do niego keczup? i jak go zrobić, chce dopasować smak do sowich potrzeb
Mamamia - 2011-06-15

nasiona selera można kupić w sklepach ze zdrową żywnością

Lukasz - 2011-06-15
Wszystko świetnie, tylko skąd wziąść jadalne (nie do wysiewu) nasiona selera? Jakaś alternatywa?
Cinu - 2010-12-31
Wygląda pysznie! Co o tym myślisz, GABRIELO?
Podczas diety Dukana nie możemy jeść normalnych ketchupów kupionych w sklepie ze względu na wysoką zawartość cukrów w...
Jak zrobić ketchup Dukana?
Podczas diety Dukana nie możemy jeść normalnych ketchupów kupionych w sklepie ze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub