Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Potrawy z grilla > Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?
Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?

Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (16 ocen)
Oceń 
Z pewnością każdy z nas próbował kiedyś ziemniaków gotowanych, smażonych czy ziemniaczków z ogniska. Polecam także spróbować ziemniaki grillowane. Mają one wspaniały smak i z pewnością każdy skusi się, by je skosztować. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przygotować ziemniaki z grilla.
1
Istnieje kilka sposobów na przygotowanie grillowanych ziemniaków. Należy jednak pamiętać, by były to ziemniaczki młode i by przygotować je z odpowiednim wyprzedzeniem.
2
Przygotuj odpowiedniej wielkości kawałki foli aluminiowej, tak, aby móc zawinąć w nie ziemniaka. Na każdym kawałku foli ułóż po kawałku masła. Ziemniaki obierz, umyj i osusz. Każdy z osobna ułóż na foli z masłem i posyp solą oraz przyprawą do ziemniaków. Każdy ziemniak szczelnie zawiń i ułóż na grillu.
3
Aby skrócić czas pieczenia ziemniaków na grillu możemy przygotować je w nieco inny sposób. Ziemniaki ze skórką ugotuj we wrzącej osolonej wodzie i ostudź. Gdy będą miękkie, pokrój je na plastry. Folię aluminiową nasmaruj oliwą z oliwek i ułóż na niej plastry ziemniaków. Zawiń plasterki i opiekaj z każdej strony po 5 minut.
4
Ziemniaczki możemy również przygotować z dodatkiem boczku. Wyszorowane ziemniaki wstaw do nagrzanego piekarnika na około 20 minut. Lekko je ostudź, a następnie każdego z osobna owiń plasterkiem boczku. Tak przygotowane zawijaj w folię aluminiową i układaj na grillu. Ziemniaki staną się miękkie, a boczek chrupiący.
5
Do grillowanych ziemniaczków możemy przygotować sos. W dużej misce ubij trzepaczką 3 łyżki oliwy z oliwek, sok z 1/4 cytryny i dodaj do tego rozgnieciony ząbek czosnku i posiekaną natkę pietruszki. Tak przygotowanym sosem możesz polać ziemniaki. Możesz dodać do nich również krajaną i grillowaną cebulkę.
Jak zrobić szaszłyki z fetą, cukinią i pomidorami?
Jak grilować?
Jak zrobić szaszłyki z kurczaka?
Jak zrobić pyszne szaszłyki z grilla?
Przeczytaj teraz: Jak grillować ziemniaki?
 3.4/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

meszekowy - 2013-08-10
Polecam jeszcze posypać ziemniaki przyprawą do ziemniaków od kamis.
Do sylwestra pozostało jeszcze kilka dni. O ile większość z nas ma już plany to są również osoby, które wciąż nie...
Krewetki z grilla? Brzmi burżujsko. Ale w sumie, czemu nie? Krewetki są coraz popularniejsze, ogólnodostępne i ...
Jak zrobić krewetki z grilla?
Krewetki z grilla? Brzmi burżujsko. Ale w sumie, czemu nie? Krewetki są coraz popularniejsze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub