Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Planowanie aranżacji wnętrz > Jak urządzić mały pokój?
Jak urządzić mały pokój?

Jak urządzić mały pokój?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (18 ocen)
Oceń 
Urządzając małe przestrzenie należy kierować się zasadą umieszczania w nich wyłącznie rzeczy, które naprawdę kochasz i które są ci niezbędne. W małym pokoju nie ma miejsca na nic, co nie sprawiałoby ci radości. Bardziej praktyczne wskazówki dotyczące aranżacji małych pomieszczeń znajdziesz poniżej.
1
aranżacja małego pokoju

Używaj mebli wielofunkcyjnych

Kiedy to tylko możliwe, staraj się wybierać takie przedmioty, które mają kilka zastosowań. Na przykład otomana, do której można coś schować, może służyć jako stół, dodatkowe siedzisko, skrzynia na książki, koce, czy akcesoria. Rozkładany stół jadalniany może pełnić funkcję biurka, rozkładana sofa w dzień może służyć za kanapę, a w nocy za łóżko sypialne. Składane stoliki czy krzesła można rozłożyć w razie obecności niespodziewanych gości, po czym złożyć i schować pod łóżko lub za szafę. Każdy mebel, który znajduje się w małym pokoju powinien mieć co najmniej dwie różne funkcje.

Łóżka z szufladami, podobne do pokazanych na zdjęciu obok, kupisz tutaj.
2
mały pokój aranżacja

Ogranicz dodatki do minimum

Urządzając mały pokój unikaj przepełnienia go akcesoriami. Dodatki nadają wnętrzu osobistego charakteru, ale należy uważać, żeby z nimi nie przesadzić. Zamiast umieszczania w pokoju lampy i ozdobnej figurki, postaraj się połączyć te dwie rzeczy – kup ozdobną lampę i postaw ją na biurku. Zainwestuj w ozdobne pudełeczka, które nie tylko będą pięknie prezentować się na regale, czy stoliku, ale będzie w nich można schować różne drobiazgi, np. biżuterię.

Darmowe programy do aranżacji wnętrz
Jak tanio urządzić mieszkanie?
Jak stosować czerń w pomieszczeniach?
Jak zaaranżować małą łazienkę?
strona 1 z 2następna >
 3.4/5 (18 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (5)

monia - 2013-09-18
wszystko zależy od tego jak mały pokój chcemy urządzić, jeśli chodzi o metraż12 m2 nie ma problemu, ale już urządzenie lazienki 5 m2 moze przyspozyc klopotow;) faktycznie dobrze jest pomyslec o zawieszeniu polek na scianie, oraz schowaniu kartonow bo one zawsze zagracaja przestrzen sa nieestetyczne nawet jesli sa ladne kolorowe i nowe daja poczucie bezladu i zycia na .... kartonach;) pozdrawiam
Abramowitz20 - 2013-08-20
Urządzenie małej powierzchni jest zawsze problematyczne. Czasem warto zaufać specjaliście:
badrianna - 2013-02-15
może wiecie gdzie mogę znaleźć takie łóżko. jest bardzo ładne
majkaku.95 - 2013-02-04

Myślałam nad antresolą do mojego małego pokoju, ale ja lubię spać na szerokim łóżku więc i sama antresola musiałaby być dosyć szeroka, co już jednak optycznie znacznie ten pokój zmniejszało. Postawiłam w końcu na zwykłe rozkładane łóżko, duże lustro i jasne kolory. Myślę, że pomieszczenie prezentuje się teraz całkiem ładnie.

arimor - 2013-01-29
Świetnym pomysłem na zagospodarowanie przestrzeni jest antresola- można zrobić specjalną drewnianą nadbudowę i to na niej umieścić łóżko. Pod spodem zmieści się jeszcze biurko - w ten sposób urządzisz przestrzeń do spania i do pracy zajmując tylko jedną ścianę. Zamiast wielkiego ekranu/monitora kup natomiast rzutnik i rozsuwany ekran- rzutnik jest mały, a materiałowy ekran można zawiesić na szafce i tylko rozsuwać, kiedy jest potrzebny.
Czujesz, że chciałabyś coś zmienić w swoim mieszkaniu, ale nie masz wystarczająco dużego budżetu? Jest wiele...
Jak tanio urządzić funkcjonalne mieszkanie?
Czujesz, że chciałabyś coś zmienić w swoim mieszkaniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub