Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Najczęstsze wady wzroku i choroby oczu – jakie są ich objawy?
Najczęstsze wady wzroku i choroby oczu –  jakie są ich objawy?

Najczęstsze wady wzroku i choroby oczu – jakie są ich objawy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Tylko oczy pozwalają dostrzec piękno tego świata, ale rzadko kto odpowiednio o nie dba. A ty? Regularnie robisz badanie wzroku? Jak większość osób, pewnie nie. Jeśli zauważyłeś, że nie widzisz już tak dobrze jak kiedyś, warto wziąć się za siebie. W tym artykule znajdziesz objawy najczęstszych wad wzroku i chorób oczu. Pamiętaj, że nawet jeśli nie zdiagnozujesz u siebie żadnej z nich, warto skonsultować się z okulistą. Tylko on będzie w stanie profesjonalnie zbadać twój wzrok i poradzić ci jak dbać o oczy w tym konkretnym przypadku.
1
krótkowzroczność

KRÓTKOWZROCZNOŚĆ

Jest to wada wzroku, a nie choroba. Obiekty znajdujące się blisko widzimy dobrze, jednak te, które są w oddali wydają nam się rozmazane. Dzieje się tak dlatego, iż na skutek niewłaściwego kształtu oka światło skupia się przed siatkówką, zamiast na niej.

Kogo dotyka?

Krótkowidzem może zostać każdy, choć wada ta jest zazwyczaj dziedziczna. Osoby pracujące dużo przy komputerze lub te, które sporo czytają, są w grupie zwiększonego ryzyka. Krótkowzroczność dziedziczna uwidacznia się u dzieci między 8, a 12 rokiem życia. Wada ta nasila się około 20 roku życia, gdy organizm szybko rozwija się. Po tym czasie ulega ona umiarkowanej stabilizacji, aż do ukończenia 40 roku życia.

Jak ją leczyć?

W przypadku krótkowzroczności stosuje się okulary korekcyjne i soczewki kontaktowe, tzw. „minusy”. Innym sposobem jest operacja refrakcyjna, przywracająca właściwy kształt oka.

2
dalekowzroczność

DALEKOWZROCZNOŚĆ

Również jest to wada refrakcyjna oka, a nie choroba. Powstaje, gdy kształt oka sprawia, że światło jest skupiane za siatkówką oka, a nie na niej. Dalekowidze postrzegają obiekty znajdujące się w oddali jako ostre, natomiast te będące blisko widzą w sposób rozmazany.

Kogo dotyka?

Dalekowidzem może zostać każdy, ale wada ta jest zazwyczaj dziedziczna. Większość dzieci na początku cierpi na dalekowzroczność, ale wraz z ich wzrostem wada ta ustępuje.

Jak ją leczyć?

W przypadku dalekowzroczności stosuje się zazwyczaj okulary korekcyjne i soczewki kontaktowe. Innym sposobem jest operacja refrakcyjna oka w celu przywrócenia mu właściwego kształtu.

Co jeść, żeby mieć zdrowe oczy?
Jak przechowywać soczewki bez płynu do soczewek?
Jakie są przyczyny heterochromii?
Jak leczyć migrenę oczną?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak leczyć zeza?
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nasze mamy mają rację – marchewka rzeczywiście wpływa na dobrą kondycję naszych oczu. Podobnie jak wiele innych...
Co jeść, żeby mieć zdrowe oczy?
Nasze mamy mają rację – marchewka rzeczywiście wpływa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub