Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Jakie właściwości ma seler?
Jakie właściwości ma seler?

Jakie właściwości ma seler?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 

Seler jest troszeczkę niedoceniany, a szkoda. Ma on bowiem wiele zalet i może w znacznym stopniu przyczynić się do naszego zdrowia. Przypatrzmy się składnikom odżywczym znajdującym się w selerze: bardzo wysoka zawartość witaminy C oraz błonnika, dobre źródło potasu, kwasu foliowego, witaminy B6, B2, B1, wapnia czy sodu. Seler zawiera bardzo niewiele kalorii, jest polecany wszystkim osobom na diecie. Jakie więc właściwości ma seler? Jakie korzyści przyniesie naszemu organizmowi i ogólnemu samopoczuciu dzięki swojemu składowi? Przeczytaj poniższy artykuł i wprowadź seler do swojej diety. Możesz sobie chrupać łodygi selera jako przekąskę, dodać je do sałatki z kurczakiem lub tuńczykiem czy wykorzystać, by nadać niepowtarzalny smak zupie.

1

Nieświeży oddech. W sumie każdy produkt dobry dla naszego zdrowia, jest też dobry dla naszego oddechu. Ale to właśnie seler pomoże pozbyć się nieświeżego oddechu. Większość naukowców uważa, że główną przyczyną problemów ze świeżym oddechem jest nieprawidłowa higiena jamy ustnej. Jeśli nie poświęcasz tej higienie wystarczającej uwagi, nie pomoże nawet seler. Pamiętaj o codziennym szczotkowaniu zębów, używaj nici dentystycznej i... jedz seler. Seler pomoże na dwa sposoby: jego szorstkość pomoże pozbyć się bakterii z tyłu języka, a naturalne włókna biorą czynny udział w czyszczeniu zębów. W skrócie: jeśli zapomnisz umyć zęby schrup selera.

2

Infekcje pęcherza moczowego. Seler jest naładowany składnikami przeciwbólowymi, przeciwzapalnymi i moczopędnymi dlatego świetnie sprawdzi się w walce z zapaleniem pęcherza i różnymi jego infekcjami. Ponadto seler wpłynie na mocz poprawiając jego jakość i ilość.

Jak leczyć zapalenie ucha?
Jak leczyć grzybicę odbytu?
Jakich owoców nie łączyć?
Jakie właściwości ma szpinak?
strona 1 z 4następna >
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak ozdobić prezent stemplami z selera?
Wszyscy doskonale znamy sposób na wykorzystanie ziemniaka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub