Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Jakie właściwości ma cebula?
Jakie właściwości ma cebula?

Jakie właściwości ma cebula?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 

Właściwości zdrowotne cebuli znane są już od tysięcy lat. Cebula od tysiącleci wykorzystywana była do leczenia wszystkich schorzeń pod słońcem. Jednak wraz z rozwojem nauki i medycyny zaczęto badać, czy cebula rzeczywiście zasługuje na miano zdrowej i rozwiązującej wszelkie problemy zdrowotne. Okazało się, iż cebula rzeczywiście zawiera mnóstwo składników, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Cebula ma ogromne właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe. Wielu uważa, że pomaga pokonać raka. Niniejszy artykuł traktuje o dobroczynnym wpływie cebuli na nasze zdrowie, o jej składzie i wszelkich innych zaletach. Wystarczy przeczytać, by posiąść tą wiedzę.

1

Cebula to bogate źródło witamin C, B6, biotyny, chromu, wapnia i błonnika. W dodatku cebula zawiera kwas foliowy, witaminy B1 i K. Już 100 gramów cebuli dostarcza 44 kalorie razem z 1.4 grama błonnika.

2

Podobnie jak czosnek cebula zawiera enzym, allinazę, który zostaje uwalniany podczas krojenia cebuli. To przez niego płaczemy.

3

Ponadto w cebuli znajdziemy flawonoidy, pigmenty, które nadają warzywom ich kolor. Działają one podobnie jak antyoksydanty, mają właściwości przeciwzapalne. Chyba nie trzeba dodawać, że cebula i syropy z niej wykonane świetnie radzą sobie z przeziębieniem i grypą.

4

Cebula jest bardzo bogatym źródłem kwercetyny, antyoksydantu, który hamuje rozwój raka żołądka. Co więcej, kwercetyna obniża poziom złego cholesterolu, a zwiększa poziom tego dobrego, pomaga w walce z astmą, katarem siennym, cukrzycą, obkurcza rozszerzone naczynia krwionośne i chroni przed powstawaniem skrzepów. Kwercetyna działa też jako środek uspokajający. Jeśli więc często się denerwujesz i masz skołatane nerwy jedz często cebulę.

Jak usunąć drzazgę sodą?
Jak pokroić cebulę w kostkę?
Jak zrobić zapiekankę ziemniaczaną z mięsem mielonym?
Jak stosować przyprawy do potraw?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak grillować cebulę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub