Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Czego objawem są opuchnięte palce u rąk?
Czego objawem są opuchnięte palce u rąk?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (16 ocen)
Oceń 
Opuchlizna palców może pojawiać się w różnych okolicznościach i mieć różny stopień nasilenia. Jeśli na zewnątrz jest upał, wkrótce spodziewasz się okresu, zjadłaś dużą porcję słonych potraw lub dopiero co wysiadłaś z samolotu, nie przejmuj się - jest to objaw chwilowy. Jeśli jednak opuchlizna utrzymuje się dłużej, niż kilka dni, nie pomaga picie dużej ilości płynów, ani odstawienie soli lub towarzyszy jej opuchlizna stawów, należy zacząć się martwić, ponieważ może to być objaw poważniejszych schorzeń. Jakich? Dowiesz się poniżej.
1
Niedoczynność tarczycy

Gdy tarczyca wykazuje zbyt małą aktywność, produkuje mniejszą ilość hormonów regulujących metabolizm i zapewniających prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Spowolniony metabolizm skutkuje przybieraniem na wadze i zatrzymywaniem w organizmie wody. Pierwszym miejscem, w którym woda ta się zbiera są palce. Jest to nie tylko dobrze widoczne, ale i wyraźnie odczuwalne. Palce są sztywne, problem sprawia ich łatwe zgięcie. W takim przypadku należy udać się do endokrynologa, który zleci badanie tarczycy ze względu na poziom hormonu TSH we krwi.
2

Jeśli prócz opuchlizny palców, pojawia się również opuchlizna stawów, może to być objawem jednej z chorób opisanych poniżej.

3
Choroba zwyrodnieniowa stawów

Dotyka najczęściej osoby po 70. roku życia, ale obserwuje się ją również u osób przed 55. rokiem życia. Jej ofiarą padają ludzie, w których rodzinie ktoś wcześniej chorował na zwyrodnienie stawów, zmagający się z nadwagą, po wcześniejszych urazach stawów oraz ci, których praca wymaga powtarzalnego ruchu palców.

Opuchlizna pojawia się, ponieważ ochronna chrząstka dookoła kości z czasem zużywa się, sprawiając, że kość zaczyna trzeć o drugą kość. Dookoła stawów tworzą się ostrogi lub narośle, a mięśnie i więzadła słabną. Ból, opuchlizna, coraz mniejsza mobilność stawów i ich skrzypienie to objawy tej choroby.
Domowe sposoby na zapalenie spojówek
Jak leczyć koślawość kolan?
Jak leczyć grzybicę odbytu?
Jak wyleczyć rwę kulszową?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak rozpoznać anginę?
 2.9/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zuziazyl - 2013-01-23
Ja mam zazwyczaj bóle w piszczelach i nadgarstkach na zmianę pogody to chyba tez niedobrze co?
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i na ogół przebiega łagodnie. Jednak pomimo braku powikłań i łagodnego...
Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub