Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Domowe sposoby na opuchliznę nóg
Domowe sposoby na opuchliznę nóg

Domowe sposoby na opuchliznę nóg

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (16 ocen)
Oceń 
Nerki odgrywają kluczową funkcję w oczyszczaniu krwi i usuwaniu nadmiaru płynów zgromadzonych w organizmie. Jeśli nie funkcjonują prawidłowo, może to skutkować opuchlizną nóg i kostek. Obrzęk ten może być spowodowany również szeregiem innych czynników, których ustalenie należy powierzyć lekarzowi. Żeby zmniejszyć opuchliznę kończyn, prawdopodobnie przepisze on środek moczopędny, który pomoże usunąć z organizmu nadmiar płynów. Istnieją jednak naturalne i domowe sposoby walki z opuchlizną nóg i stóp. Jakie to sposoby, dowiesz się poniżej.
1

Domowe sposoby na opuchliznę nóg i stóp

Wybranie skutecznego sposobu walki z opuchlizną nóg zależy od przyczyny obrzęku. Poniżej znajdziesz trzy najskuteczniejsze domowe sposoby na opuchliznę, przetestuj je na sobie.

  • Korzystny wpływ na zmniejszenie opuchlizny ma miejscowe stosowanie octu winnego. Zmieszaj dwie części octu z dwiema częściami ciepłej wody. Zanurz w miksturze ręcznik i nałóż tak przygotowany okład na nogi. Pozostaw go na 8-10 minut, po czym zdejmij. Okłady rób 3-5 razy dziennie. Jeszcze lepszy efekt uzyskasz stosując naprzemiennie okłady ciepłe i zimne.

  • Zmieszaj ze sobą ½ łyżki melasy, 1 łyżkę anyżu i 250 ml wody. Pij tę miksturę codziennie. Pomoże ona zmniejszyć opuchliznę stóp, w szczególności jeśli nie ma ona przewlekłego charakteru.

  • Na opuchliznę pomogą również zioła: owoc jałowca (działa moczopędnie, pomagając pozbyć się z organizmu nadmiaru płynów), głóg (korzystnie wpływa na krążenie, reguluje ciśnienie krwi i wspomaga układ nerwowy), korzeń i liść mniszka lekarskiego (wspiera pracę wątroby i nerek, ma działanie moczopędne). Należy stosować po jednej kapsułce każdego z tych ziół (lub po 15 kropli wyciągu) trzy razy dziennie.

Jak leczyć stłuczone kolano?
Domowe sposoby na spuchnięte stopy
Jak szybko wyleczyć ranę?
Jak naturalnie leczyć miażdżycę?
strona 1 z 2następna >
 2.9/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

lora201 - 2014-08-11
Dlaczego nie moglam dodac swojego kometarza odnosnie sprawdzonej metody w wyleczeniu gronkowca?
Obrzęk nóg jest uciążliwy szczególnie latem. Jego główne objawy to  uczucie „ciężkich nóg” i opuchlizna. Z obrzękiem...
Jak radzić sobie z obrzękiem nóg?
Obrzęk nóg jest uciążliwy szczególnie latem. Jego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub