Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?
Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?

Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (18 ocen)
Oceń 
Obrzęk i opuchlizna nóg i stóp są związane z nagromadzeniem płynów w przestrzeniach międzykomórkowych. Na początku jest to denerwujące, ale z czasem może prowadzić do poważnych problemów. Przyczyn opuchlizny może być wiele. Różnią się one w zależności od tego, czy opuchnięte są obie kończyny, czy jedna, czy opuchlizna pojawia się rano, czy może w nocy, czy opuchnięta kończyna jest zimna, czy ciepła. Opis poszczególnych przyczyn puchnięcia nóg wraz z objawami towarzyszącymi tym przyczynom znajdziesz poniżej.
1

Chwilowa opuchlizna

W pierwszej kolejności musimy wyeliminować proste powody, np. odwodnienie, spożycie zbyt dużej ilości soli, skutek uboczny zażywania leków lub dieta uboga w białko. Opuchlizna może być również skutkiem zatwardzenia (wypróżnienie powinno następować przynajmniej raz dziennie). Jeśli nie dopatrujemy się naszych problemów w żadnej z wymienionych powyżej przyczyn, należy spojrzeć głębiej i przeanalizować opisane poniżej kryteria.

2

Nerki

Miejsce opuchlizny nóg i stóp jest ciepłe, opuchlizna pojawia się już rano. Opuchnięta jest również twarz, powieki, nabrzmiała zewnętrzna część dłoni. Opuchlizna jest zazwyczaj prawostronna.

3

Zator limfatyczny

Zanim stwierdzisz, że to on jest przyczyną, wyklucz wszystkie pozostałe. Opuchnięte nogi i stopy mają normalną temperaturę. Opuchlizna może dotyczyć tylko jednej kończyny. Widoczne są również powiększone węzły chłonne w pachwinach, pod pachami lub na głowie.

4

Problemy z sercem

Kończyny są zimne, opuchlizna zaczyna się w okolicach stawów, obejmując stopy. Zazwyczaj jest lewostronna.

5

Obrzęk wątroby

Zanim nogi i stopy zaczynają puchnąć, można zaobserwować powiększenie jamy brzusznej. Miejsce, gdzie znajduje się pępek jest wzdęte, tak, że sam pępek wygląda jak płaska plamka. W przeciwieństwie do opuchniętego brzucha, wszystkie kończyny wydają się na początku szczupłe. Mogą pojawić się problemy z wypróżnianiem. Zatwardzenie często obserwowane jest tuż przed pojawieniem się opuchlizny brzucha.

Jak leczyć wzdęcia brzucha?
Jak leczyć nadkwasotę żołądka?
Domowe sposoby na zgagę
Jak leczyć grypę żołądkową?
Wskazówki
  • Wyraźną ulgę odczujesz spędzając 10-15 minut każdego dnia w pozycji leżącej z nogami uniesionymi powyżej poziomu serca. Ułatwi ci to specjalna rehabilitacyjna poduszka pod nogi (do kupienia tutaj).
 3.4/5 (18 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Opuchlizna stóp i kostek może być spowodowana przez problemy z krążeniem wynikające głównie z siedzącego trybu życia,...
Jak leczyć opuchliznę nóg?
Opuchlizna stóp i kostek może być spowodowana przez problemy z krążeniem wynikające...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub