Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Domowe sposoby na ból ucha.
Domowe sposoby na ból ucha.

Domowe sposoby na ból ucha.

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.7/5 (35 ocen)
Oceń 
Ból ucha to przypadłość występująca najczęściej u dzieci, ale zdarza się coraz częściej i u dorosłych. Obecnie chyba każdy przynajmniej raz w życiu odczuwał ból ucha. Zazwyczaj ból ten pojawia się po przebytym przeziębieniu lub infekcji górnych dróg oddechowych. Ból ucha może pojawić się również po opróżnieniu nosa i położeniu się spać. Przyczyną tego są gromadzące się w przewodzie Eustachiusza płyny. Wywierają one nacisk na ucho, powodując ból i dyskomfort. Ból ten często występuje nocą, nie dając nam spać. Nie należy go jednak ignorować i liczyć, że kiedyś minie. Są przecież domowe sposoby, które mogą nam pomóc uśmierzyć ból i pozbyć się go na dobre.
1
Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek / oliwka dla dzieci. To jeden z najbardziej popularnych sposobów. Podgrzej delikatnie oliwę, nie może być za ciepła, na pewno nie gorąca, żeby nie uszkodzić ucha. Letnią oliwę zaaplikuj do ucha, około 3 do 5 kropli. Ból powinien ustać. Olej zadziała jak lubrykant, nawilży ucho i pomoże pozbyć się świądu i infekcji.

2
Suszarka.

Suszarka. Włącz suszarkę i ustaw na ciepły strumień powietrza, na najniższą moc. Ustaw ją około 20-30 cm od ucha i skieruj strumień powietrza w stronę małżowiny. Ciepłe powietrze powinno dostać się do ucha, a tym samym złagodzić ból. Możesz też usiąść blisko grzejnika i zbliżyć do niego ucho, zadziała tak samo, jak suszarka. Nie dmuchaj powietrzem dłużej, niż 3 do 5 minut.

3
Czosnek.

Czosnek. Rozgnieć ząbek czosnku i wyciśnij z niego sok. Wpuść ten sok do bolącego ucha. Czosnek zawiera substancje działające jak naturalne antybiotyki. Po co połykać tabletki, skoro czosnek jest na wyciągnięcie ręki.

4
Ciepła woda

Ciepła woda. Owiń butelkę z ciepłą wodą w ręcznik. Użyj jej jako poduszki. Połóż się na niej przykładając bolące ucho. Ciepło z butelki powinno uśmierzyć ból.

strona 1 z 2następna >
 3.7/5 (35 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (4)

Leszek - 2013-11-07
Ból ustąpił natychmiast, zrobiło się w uchu gorąco i piekło ale pieczenie po 4/5 minutach ustało.
Daniel - 2013-10-18
Co do soku z czosnku. Po aplikacji dosłownie 3 kropel tak mnie to ucho zaczęło boleć, że biegiem pod kran wypłukać ciepłą wodą. Muszę jednak przyznać, że po tej operacji ból naprawdę się zmniejszył
Apomaster - 2013-06-04
Jeżeli użyjecie czosnku to poczujecie jak wam wypala mózg, nie sądzę aby to pomogło, najbardziej polecam iść do lekarza i dostać krople do uszu oraz tabletki przeciwzapalne oraz przeciwbólowe, a jeżeli nie możecie spać w nocy to ciepła poduszka pomaga i aspiryna. Pozdrawiam
zuziazyl - 2013-01-04
Moi rodzice zawsze stosowali olejek kamforowy.
Możesz z powodzeniem pozbyć się woskowiny z ucha w domu. Sposób jest bardzo skuteczny i prawie nic nie kosztuje....
Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Możesz z powodzeniem pozbyć się woskowiny z ucha w...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub