Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak zapobiec wypadaniu włosów?
Jak zapobiec wypadaniu włosów?

Jak zapobiec wypadaniu włosów?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (14 ocen)
Oceń 
Twoje włosy są coraz rzadsze i cieńsze? Normalnie tracimy dziennie około 40 - 100 włosów. Jednak jeśli wypada ich więcej może to już stanowić problem. Powodem wypadania włosów może być choroba, utrata wagi, stres czy brak witamin. Wzrost włosów może być również zahamowany. Przyczyną wolnego wzrostu włosów, nieraz nawet słabej jakości jest zwykle jedzenie zbyt dużej ilości wysoko przetworzonych produktów oraz palenie papierosów. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek i porad co robić, aby włosy zaczęły odrastać zdrowe i silne.
1
Zrezygnuj z jedzenia wysoko przetworzonych produktów takich jak zupy i sosy w proszku, białego chleba, zrezygnuj z wszystkich napojów gazowanych, chipsy, fast foody. Takie jedzenie spowalnia proces odnawiania się komórek. Zarówno nasza cera jak i włosy tracą wiele na swojej świetności. Inaczej mówiąc - starzejemy się szybciej.
2
Rób płukanki z łopianu. Jego korzeń głęboko odżywia włosy i skórę głowy, wzmacniając cebulki i zapobiegając wypadaniu włosów. Zapobiega również przetłuszczaniu się włosów i skóry głowy i doskonale radzi sobie w walce z łupieżem. W drogeriach dostępne są szampony z dodatkiem łopianu, najbardziej skuteczny będzie jednak naturalny wyciąg z jego korzenia (dostępny na przykład tutaj).
3
Używaj octu jabłkowego do płukania włosów - usunie ona martwe komórki z mieszków włosowych oraz zapobiega wypadaniu włosów. Włosy należy płukać w słabym roztworze octu (na litr wody, 1/4 szklanki octu).
4
Witamina C i E odżywiają skórę głowy oraz stymulują krwioobieg. Dzięki nim włosy rosną mocne i zdrowe. Witaminy z grupy B oraz witamina F również wpływają na kondycję oraz porost włosów.
Jak zrobić maseczkę na włosy z cebuli?
Jak zwalczyć łupież?
Jak zrobić suchy szampon do włosów?
Jak zwalczyć łupież domowymi sposobami?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (14 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

MalutkaToJa - 2013-03-27
Ja swoje wypadanie włosów zahamowałam dzięki przyjmowaniu suplementów diety(dokładnie Skrzypovity) i wcieraniu odżywek przeznaczonych do skóry głowy. Jednak nie polecam tych z alkoholem. Po pierwsze mogą mieć nieprzyjemny zapach, a po drugie mają skłonności do przesuszania i podrażniania skóry co na pewno nie jest przyjemne.
o. - 2013-01-24
polecam picie drożdży - nie tylko zapobiegną wypadaniu włosów, ale również je odżywią, zregenerują. drożdże działają też świetnie na kondycje cery i paznokci.
Madzik - 2011-09-08

do zuza: włosy często zaczynają wypadać na skutek gwałtownej zmiany poziomu hormonów (np. po odstawieniu tabletek czy w trakcie menopauzy). Taki stan może utrzymywać się kilka miesięcy (nawet pół roku) do czasu, aż jajniki zaczną prawidłowo pracować a układ hormonalny się ustabilizuje. Skontaktuj się ze swoim ginekologiem, aby zasięgnąć jego rady.

To co możesz zrobić sama to:

- Właściwa pielęgnacja - skrócić włosy, aby je nieco odciążyć; nie wiązać w ciasne kucyki, nie szarpać, nie stosować obciążających preparatów (żele, pianki, lakiery); nie farbować;

- Przyjmowanie środków wzmacniających włosy - tabletki ze skrzypem (np. skrzypovita, skrzyp max itp), stosować preparaty drożdżowe;

- Pobudzać krążenie skóry głowy - wykonywać masaże głowy, stosować darsonwal (z końcówką grzebieniem, przez 5-7 min; zabieg można wykonać u kosmetyczki lub kupić sobie darsonwal przenośny cena ok 180 zł)

zuza - 2011-09-08
Witajcie, mi wlosy prawdopodobnie zaczely wyoadac po odstawieniu antykoncepscji... zaczelo sie jakos 3 tygodnie po odstawieniu i trwa to juz okolo miesiac. wlosy nie tylko wyoadaja ale i zmienily swoja strukture, sa teraz w dotyku jak bibula. nie wiem juz co mam robic...
szpilka - 2010-10-11

Witam, ja używam płynu Pokrzepol, widać efekty, włosy są mocniejsze i zdrowsze.

Polecam

OneMillion - 2010-09-22
Włosy wypadają ze stresu, suchego powietrza, złego odżywiania, tarczycy i itp. Powodów jest wiele. Aby przestały wypadać najpierw trzeba poznać powód a potem się wziąć za jego leczenie a nie leczyć wypadające włosy bo to nic nie da.
Włosy zwłaszcza u kobiet są ważnym elementem wyglądu. O ile mężczyzna nieobdarzony zbyt bujną czupryną, może się jej w...
Jak leczyć wypadanie włosów?
Włosy zwłaszcza u kobiet są ważnym elementem wyglądu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub