Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Problemy w Szkole > Jaki zawód wybrać?
Jaki zawód wybrać?

Jaki zawód wybrać?

, ekspert Tipy.pl
 2/5 (263 ocen)
Oceń 
Niektórzy ludzie wiedzą co chcą robić w przyszłości już od dzieciństwa. Pozostała część nie ma już tego szczęścia. Jaki zawód wybrać? Jaki będzie najodpowiedniejszy właśnie dla mnie? Poniższy artykuł zawiera wskazówki i rady co należy zrobić, aby odpowiedzieć na te trudne pytania.
1
Kariera zawodowa
Pomyśl o tym co jest dla Ciebie najważniejsze.

Czy chcesz pracować z innymi ludźmi? Czy chciałbyś mieć pracę, która pozwoli Ci wykazać się kreatywnością? Stwórz listę wszystkich cech, które oczekujesz po idealnej pracy. Dobrze jeśli chcesz, aby Twoja przyszła praca była wysoko wynagradzana, jednak nie jest to najważniejsze przy wyborze ścieżki kariery. W niemal każdym zawodzie można osiągnąć wysokie wynagrodzenie. Posiadanie wysokiego stopnia naukowego wcale nie gwarantuje wysokich zarobków.

Musisz przemyśleć swoje mocne i słabe strony. Jeśli nienawidzisz matematyki i wszystko co jest z nią związane sprawia Ci problem, prawdopodobnie nie powinieneś wybierać zawodu, który wymagać będzie od Ciebie dobrych umiejętności w tym zakresie. Tak czy owak, jeśli już studiujesz coś co sprawia Ci trudności, warto przejść przez studia do końca, aby osiągnąć założony cel. Nie zmieniaj wyznaczonej przez siebie ścieżki kariery wyłącznie dlatego, że obawiasz się niskiego stopnia z przedmiotu lub trudnego semestru.
Jak zostać stylistką?
Jak być dobrą kelnerką?
Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?
Jak określić cel zawodowy?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przestać być ofiarą?
 2/5 (263 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (68)

Ally - 2013-12-11
Ja bym chce zostać radca prawnym,ale watpie w siebie,bo nie mogę dostać sie do zawodu.Albo rezygnują ze mnie,bo nie jestem na aplikacji,a potrzebuja wlasnie aplikanta albo nie moge znalesc pracy w kancy,bo nie odpowiadaja na cv ani tez nie moge sie dostać na aplikacje.cz los chce mi cos powiedzieć,a ja sie upieram??pewnie,ze sie boje,stresuje,nogi z waty jak myślę,ze mam sie wymądrzać przed sądem.ale znam siebie i wiem,ze jak polkne bakcyla to wszystko minie.i co tu myslec?
Monte - 2013-02-15
czy dało by się z panią jakoś inaczej skontaktować w temacie porady ?
Sylwia..xx - 2012-08-07
Mam 15 lat, w sumie nigdy niewiedziałam kim zostać. W tym roku zaczęłam się interesować aktorstwem jak dotąd byłam dobra z polskiego , nie dodając pisania opowiadań czy recenzji. Od września jeśli będzie to możiwe zapiszę się na kółko teatralne. Zaczne Sprubóje...

'Życie i tak jest długiem, choćbyś ni­komu nic nie był wi­nien, od ni­kogo nic nie pożyczał'
Adi_Nakin - 2012-03-11
Chciałbym zostać ekologiem albo kimś takim ale nie wiem co wybrać jest kilka zawodów związanych z przyrodą .
Patkaaxd - 2012-02-24
Interesuję się j. polskim, aktorstwem, fotografią, zawodami w prawie, psychologią. Nie wiem co wybrać. Może pomoglibyście mi wybrać jakiś zawód lub dać kilka pomysłów na zawód w przyszłości. Dziękuję z góry.
kkjkj - 2012-02-20
ahmed jesteś moim mistrzem :PP
Justyna - 2012-02-08
Jeżeli nie wiecie jaką szkołę wybrać, sami nie umiecie się zdecydować to wybierzcie się do doradcy zawodowego w bardzo wielu miejscach w Polsce są bezpłatne punkty (np.przy Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych, albo w Młodzieżowych Centrach Kariery), które pomogą w ustaleniu preferencji zawodowych.
Natalia; ) - 2012-01-20
Mam 14 lat i nie wiem jaki zawód wybrać w przyszłości . Bardzo lubię matematykę, geografię i trochę fizykę nienawidzę polskiego . Proszę pomóżcie . !
Z góry dzięki .
NatalCia <3 - 2011-12-09
Mam 16 lat za niedługo bede miała 17 i nie wiem na jaki zawod iść .. chce pracować z ludzmi i duzo zarabiać i sie za bardzo nie przemęczać :D POMOCY ?
Michal - 2011-11-01
Mam 14 lat lubię przedmioty chumanistyczne ale kiepsko u mnie z ortografią nie lubię fizyki ani chemi i przemów przed dużą widownią lubie za to bardzo historie . Chiałbym zostać prawnikiem lub informatykiem czy to możliwe?
ahmed - 2011-10-25
Idź na rolnika bardzo dobrze płatny zawód
kinia - 2011-10-13
Mam 14 lat i nie wiem jaki zawód wybrać sobie po skończeniu szkół. Mam wielką ambicje, lubię chemię, matematykę, angielski, fizykę. Dobrze się uczę. Planowałam iść na adwokata ale trochę nudny ten zawód i potrzebna jest dobra ortografia a u mnie z tym kiepsko. Kiedyś chciałam zostać właścicielką sklepu i może to nawet dobry pomysł. Pomóżcie mi zdecydować!!!
Alicja - 2011-09-29

do Jarek M: masz jeszcze dużo czasu na wybór ścieżki zawodowej. Póki co, jeśli nie jesteś pewien w jakim kierunku się kształcić to po gimnazjum wybierz liceum ogólnokształcące. Może w przeciągu kilku kolejnych lat coś się wyklaruje.

Jarek M. - 2011-09-28
Mam 14 lat jestem w 2 gimn. i nie wiem do końca kim chciałbym zostać..lubię wszystko oprócz geografii i chemii... Nieźle jest też z literaturą ale wiem że początkuję...mam pociąg do plastyki ale niewiele umiem a na lekcje dodatkowe mnie nie stać... coraz bardziej martwi mnie czas... I uwielbiam filozofię chociaż jako przedmiot jej nigdy nie miałem.
POMOCY ! Nie chcę wylądować jako bezdomny, bezrobotny frajer...
załamany - 2011-09-20
Ej mam problem i tak z góry mówię że mam 15 lat i za rok kończę gim co prawda to nie wiele ale mój problem jest taki że po gim będę musiał zdecydować się na jakąś szkołę i kierunek. Lubie przedmioty takie jak : Biologia,Geografia,W-F,Technika . Jestem bardzo słaby z matmy i fizyki trochę lepiej idzie mi polski angol rosyjski i jeszcze na koniec dodam że chciałbym jeździć w rajdach WRC ponieważ bardzo mnie to fascynuje i mam w tym sporo doświadczenia lecz nie bardzo wiem jak tam się dostać .Liczę że na tym forum są normalni ludzie i mi pomożecie. Z góry Dzięki.
Wiele osób jest niezadowolonych z pracy lub możliwości zawodowych, jakie stwarza zajmowane przez nich stanowisko. ...
Jak określić cel zawodowy?
Wiele osób jest niezadowolonych z pracy lub możliwości zawodowych, jakie stwarza zajmowane...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub