Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Problemy w Szkole > Jak zmotywować dziecko do nauki?
Jak zmotywować dziecko do nauki?

Jak zmotywować dziecko do nauki?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Martwisz się nauką swojego dziecka? Jeśli tak, to na pewno szukasz pomysłów, jak pomóc swojemu dziecku przezwyciężyć problemy z nauką. Głównym narzędziem wydaje się być motywacja, bez której ciężko osiągnąć cokolwiek. Każde dziecko stawia sobie inne cele. Jedne dzieci chcą być lekarzami, inne strażakami, jeszcze inne inżynierami. Ale oczekiwania rodziców wobec dzieci zawsze są te same. Rodzice po prostu chcą, aby dziecko dostało porządną edukację i w pełni z niej skorzystało odnosząc sukcesy w dorosłym życiu na polu zawodowym jak i osobistym. Obowiązkiem rodzica jest nie tylko posłanie dziecka do szkoły, ale również zachęcanie dziecka do nauki i pomaganie mu w niej, zwłaszcza na początku. Rodzice muszą niejako zareklamować dziecku naukę jako coś ciekawego i fascynującego, coś co da niesamowitą wiedzę i przeniesie w inny świat. Dzieci jednak są różne. Jedne szybko złapią bakcyla, inne później, jeszcze innym ciężko zainteresować się czymkolwiek. Jak radzić sobie z dziećmi, które mają problemy z nauką? Jak je motywować? Rodzicu, nie martw się. Skorzystaj z poniższych rad, to nie takie straszne jak myślisz.
1
Istota czytania

Istota czytania. Musisz wytłumaczyć dziecku, że czytanie książek jest bardzo ważne. Ale nie wystarczy dziecku tego po prostu powiedzieć. Trzeba mu to pokazać, zainteresować je. Jeśli w Waszym domu nie ma książek, dziecko nigdy nie widziało Cię z książką w ręku, nie miało czytanych bajek na dobranoc bardzo ciężko będzie mu się przekonać do czegoś, czego Ty sama nie robisz. W każdym domu powinna znaleźć się biblioteczka z książkami zarówno dla dziecka, jak i dla Ciebie. Również czytanie gazet czy magazynów jest dobre. Nie namawiaj jednak dziecka do czytania na siłę. Odniesie to skutek odwrotny do zamierzonego. Jeśli pokażesz mu, że czytanie sprawia Tobie przyjemność, dowiadujesz się ciekawych rzeczy dziecko też tak będzie chciało. Niech samo zdecyduje jakie książeczki, na jaki temat chce czytać. Ale pokazuj mu szereg możliwości, mnóstwo dziedzin.

2
Radość edukacji

Radość edukacji. Nie narzucaj dziecku z góry wyników jakie ma osiągnąć. Naucz dziecko, aby czerpało radość z nauki, aby chciało się uczyć. Nauka powinna dziecku dostarczać wiedzy, być czymś naturalnym, a nie przymusem. Wyjaśnij dziecku dlaczego to, czego musi się nauczyć jest ważne, w czym mu pomoże, co wyjaśni, w co wprowadzi. Uczenie się tylko po to, by dostać dobrą ocenę nie gwarantuje, że dziecko skorzysta z przyswojonej wiedzy, ponieważ tego typu wiedza szybko ucieknie z głowy. Należy wzbudzać w dziecku ciekawość świata już od samego początku jego życia. Dziecko powinno też mieć odpowiednie warunki do nauki. Swój pokój, w którym może się skupić nad tym, co robi. Odpowiednie światło, biurko, narzędzia i materiały, które pomogą w nauce. I pamiętaj, nie zmusisz dziecka do nauki, ale możesz je w niej wesprzeć, zachęcić i zainteresować.

Jak nauczyć dziecko dobrych manier?
Jak wykorzystać techniki werbalne w nauce?
Jak uczyć dziecko czytać?
Jak napisać podanie?
strona 1 z 6następna >
 4.6/5 (5 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bardzo często nie doceniamy tego, jak wielkie znaczenie maja zabawki dla dzieci. Na zabawę patrzymy najczęściej z...
Rozwój dziecka poprzez zabawę
Bardzo często nie doceniamy tego, jak wielkie znaczenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub