Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Matki > Prezenty na Dzień Matki > Jak zrobić witraż - obrazek?
Jak zrobić witraż - obrazek?

Jak zrobić witraż - obrazek?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (29 ocen)
Oceń 
Chciałabyś zrobić obrazek witraż, a nie wiesz jak się do tego zabrać? Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak wykonać niepowtarzalny prezent na dzień matki i nie tylko.
Papier woskowany, Kredki woskowe, Temperówkę, Nożyczki, Jakieś płaskie obiekty tj. liście, obrazki z gazet, naklejki, sreberka itp., Żelazko.
1
witraż - obrazek 1
Wytnij dwa koła lub owale z papieru woskowanego. Wielkość zależy od tego jaki duży ma być witraż. Oba kawałki powinny być takiej samej wielkości i nakładać się na siebie.
2
witraż - obrazek 2
Połóż jedno z kół na płasko – najlepiej na stole. Ułóż na nim wybrane dekoracje, zaaranżuj je. Zastrugując kredki temperówką możesz wykorzystać "strużki" do dekoracji. Z kredek woskowych możesz rozrzucić drobinki po całym kole, aby witraż był kolorowy.
3
witraż - obrazek 3
Poprzednie dwa kroki z łatwością mogą wykonać dzieci. Do trzeciego potrzebna będzie pomoc osoby dorosłej. Włącz żelazko, na deskę do prasowania połóż kilka warstw gazet, na nich połóż papier z zaaranżowaną dekoracją, przykryj drugim kołem. Następnie przykryj delikatnie gazetą.
4
Żelazko powinno być średnio gorące. Prasuj ostrożnie po zewnętrznej gazecie, sprawdzając czy się nie przypala.
5
Prasuj dopóki oba koła z papieru woskowego się skleją, a woskowe "strużki" roztopią. Aby koła z papieru woskowego lepiej się skleiły nie układaj dekoracji na samych brzegach.
6
Pozostaw aż ostygnie, delikatnie zdejmij gazetę. Jeżeli okażę się że jakiś brzeg się nie skleił podklej go delikatnie przeźroczystą taśmą klejącą lub bezbarwnym klejem.
7
Na górze zrób otwór dziurkaczem, możesz obciąć brzegi jeżeli się rozsunęły podczas sklejania, uważaj abyś nie przycięła za dużo, bo dekoracja umieszczona pomiędzy nimi może się rozsypać. Możesz użyć ząbkowanych nożyczek, a by ozdobić brzegi obrazka.
8
witraż - obrazek 4
Twój obrazek jest gotowy do powieszenia.
Jak zrobić choinkę z piórek dekoracyjnych?
Jak narysować świątecznego aniołka?
Jak zrobić frędzel?
Jak zrobić kokardę?
Wskazówki
  • Musisz wiedzieć ze cała kompozycja nie jest zbyt mocno przyklejona do papieru, utrzymuje się w swojej pozycji głównie dzięki temu że brzegi obrazka dobrze do siebie przylegają, dlatego musisz uważać jeśli będziesz musiała przyciąć zewnętrzne brzegi.
 2.3/5 (29 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jejku - 2012-04-13
muszę spróbować
HoFuI - 2012-03-28
zrobie po swojemu
Milena - 2010-03-03
piękny
Każda mama doceni taki prezent jak koszyczek serduszko, wykonane własnoręcznie przez dziecko z małą pomocą osoby...
Jak zrobić koszyczek serduszko na Dzień Matki?
Każda mama doceni taki prezent jak koszyczek serduszko...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub