Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak zrobić karmelowe sprężynki do dekoracji tortów i ciastek?

Jak zrobić karmelowe sprężynki do dekoracji tortów i ciastek?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (10 ocen)
Oceń 
Szukasz pomysłu na oryginalne słodkie dekoracje? Daj się zainspirować karmelowym sprężynkom. Doskonale nadają się do ozdobienia muffinek, czy tortów. Ich wykonanie wymaga cierpliwości i stabilnej ręki, ale efekt jest tak ciekawy, że warto się napracować. Do dzieła!
¼ szklanki syropu złocistego (golden syrup) – przepis poniżej, ¼ szklanki wody, 2 szklanki cukru, metalowe, cylindryczne narzędzie (ja użyłam rączki trzepaczki), 1 łyżka masła lub oleju, termometr spożywczy
1

Przygotuj syrop złocisty według przepisu zamieszczonego tutaj lub skorzystaj z gotowego, kupnego syropu.

2
karmelowe sprężynki - krok 2
Wszystkie składniki umieść w grubym, głębokim rondlu. Rondel musi być duży, ponieważ, cukier podczas gotowania zaczyna „bulgotać”, a nikt nie chciałby się nim przecież poparzyć.
3
Doprowadź cukier, syrop i wodę do wrzenia, mieszając, dopóki cukier się nie rozpuści. Gotuj na średnim ogniu do czasu, aż mieszanka nabierze bursztynowego koloru i osiągnie temperaturę 149°C (użyj termometru spożywczego w celu monitorowania temperatury).
4
Zdejmij rondel z ognia i zanurz w karmelu widelec. Musisz poczekać, aż karmel nieco ostygnie, osiągając temperaturę 93°C. Dopiero wówczas możesz przystąpić do formowania sprężynek. Zbyt gorący karmel będzie spływał z narzędzia, nie dając się formować. Karmel jest gotowy do użycia, jeśli jesteś w stanie nabrać go na widelec i unieść do góry. Powinien on wówczas powoli spływać z powrotem do rondla.
5
karmelowe sprężynki - krok 5
Natłuść metalowe narzędzie, którego masz zamiar używać. Ja wykorzystałam rączkę trzepaczki. Gdy karmel będzie miał odpowiednią temperaturę, nabierz go na widelec i zacznij okręcać go dookoła metalowej rączki na około 1/3 długości. Zacznij od lewej strony (chyba, że jesteś praworęczna) i poruszaj się ku końcowi rączki. Ruchy wykonuj szybko i płynnie, tworząc sprężynkę podobną do tej widocznej na zdjęciu obok. To najtrudniejszy etap, ale nie poddawaj się. Po kilku próbach na pewno nabierzesz wprawy.
6
karmelowe sprężynki - krok 6
Zanim zsuniesz spiralę z metalowej rączki, poczekaj 20-30 sekund, aż karmel zastygnie. Analogicznie wykonaj pozostałe sprężynki.
7
Wszystkie połamane spiralki wrzuć z powrotem do rondla. Podgrzej je na małym ogniu, aż się rozpuszczą, ostudź do odpowiedniej temperatury i wykorzystaj ponownie.
8
dekoracja muffinek
Sprężynki możesz wykorzystać np. do dekoracji babeczek.
Jak zrobić chałwę sezamową?
Jak zrobić ciastka z nutellą?
Jak zrobić babeczki z masłem orzechowym i czekoladą?
Jak dekorować ciasteczka w kształcie choinek?
Wskazówki
  • Żeby wyczyścić narzędzia i rondel z karmelu, zalej je wodą i doprowadź do wrzenia. Gorąca woda rozpuści cukier.
 3.8/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ny - 2014-11-18
A co jak jestem PRAWORĘCZNY??
Jak już posiądziesz umiejętność pieczenia tortu, warto się zastanowić się nad unikatowymi sposobami jego udekorowania....
Jak ozdobić tort?
Jak już posiądziesz umiejętność pieczenia tortu, warto się zastanowić się nad...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub