Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Zapiekanki > Jak zrobić zapiekankę ziemniaczaną z mięsem mielonym?
Jak zrobić zapiekankę ziemniaczaną z mięsem mielonym?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Smak tej zapiekanki przypomina nieco lasagne jednak nie zawiera ona ani makaronu ani sera. Jej zrobienie wymaga również mniej czasu niż w przypadku lasagne. Mięsny sos przygotowany z mielonej cielęciny, z cebulą, pomidorami i świeżą pietruszką jest soczysty i bardzo smaczny. Suflet beszamelowy dodaje potrawie smaku i lepszego wyglądu. Czy wspomniałam, że zapiekanka ta jest świetna na wszelkie okazje?
70 dkg mielonej wołowiny lub cielęciny, 2 ziemniaki, 1 duża cebula, 3 pomidory rzymskie, 1 szklanka mleka, 3 jajka, Świeża natka pietruszki, 2 łyżki mąki, 2 łyżki masła, 2 łyżki oleju, Mielony pieprz do smaku, Sól do smaku
1
Zapiekanka ziemniaczana z mięsem mielonym
Przygotuj składniki: Możesz użyć 2 łyżki pasty pomidorowej zamiast pomidorów. Po prostu wymieszaj je ze szklanką wody zanim dodasz ją do mięsa.
2
Zapiekanka ziemniaczana z mięsem mielonym 2
Rozgrzej na średnim ogniu łyżkę oleju w dużym rondelku. Obierz i posiekaj cebulę, wrzuć na rozgrzaną patelnię - podsmażaj od czasu do czasu mieszając, aż zrobi się miękka i nabierze koloru.
3
Zwiększ ogień, dodaj mięso mielone i podsmażaj aż przestanie być różowe.
4
Podczas kiedy mięso będzie się smażyć sparz pomidory. Jeśli chcesz aby było mniej soku usuń nasiona, miąższ pomidorów pokrój i włóż do mięsa. Zmniejsz ogień na średni i gotuj przez 10-15 minut.
5
W międzyczasie obierz ziemniaki i pokrój je na niezbyt cienkie talarki. Rozgrzej patelnię z łyżką oleju i podsmaż każdy z talarków z jednej strony na złoty kolor.
6
Ściągnij talarki ziemniaków z patelni, aby zrobić miejsce dla reszty.
7
Na patelnię na której znajduje się mięso przełóż drobno posiekaną natkę pietruszki.
8
Wymieszaj mięso, dodaj do smaku soli i pieprzu. Jeszcze raz wymieszaj i ściągnij patelnię z ognia.
Jak zrobić wątróbkę z cebulą?
Jak zrobić krem waniliowy?
Jak zrobić pastę z cukinii?
Jak zrobić omlet z pieczarkami i cebulą?
strona 1 z 3następna >
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Możecie wierzyć lub nie, ale nie ma nic lepszego niż makaron domowej roboty. Sposób zaproponowany przeze mnie jest...
Jak zrobić makaron?
Możecie wierzyć lub nie, ale nie ma nic lepszego niż makaron domowej roboty. Sposób...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub