Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Endokrynologiczne > Jak leczyć niedoczynność tarczycy?
Jak leczyć niedoczynność tarczycy?

Jak leczyć niedoczynność tarczycy?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Niedoczynność tarczycy jest związana ze zmniejszoną produkcją hormonu o nazwie tyroksyna. Ma to różne skutki uboczne, wśród których można wymienić np.: zmęczenie, przybranie na wadze, zatwardzenia, bóle, suchość skóry, wypadanie włosów i uczucie zimna. Terapia zazwyczaj polega na codziennym przyjmowaniu leku w formie tabletek, który ma za zadanie uzupełnić niedobory tyroksyny. Przy odpowiednio ustalonej terapii objawy powinny ustąpić. Więcej szczegółów dotyczących leczenia niedoczynności tarczycy znajdziesz poniżej.
1
Standardowe leczenie niedoczynności tarczycy polega na codziennym przyjmowaniu syntetycznego hormonu o nazwie lewotyroksyna. Znajduje się on w takich lekach jak Eltroxin, Euthyrox N, czy Letrox. Tabletki przyjmowane doustnie zapewniają dostarczenie do organizmu odpowiedniego poziomu hormonu, co pozwala na normalne funkcjonowanie.
2
Pierwsze efekty widoczne są już po 1-2 tygodniach przyjmowania leku. Z początku zauważysz, że odczuwasz mniejsze, niż poprzednio zmęczenie. Z czasem zacznie się obniżać poziom złego cholesterolu, a ubytek wagi związany z chorobą będzie powoli zanikać.
3
Leczenie lewotyroksyną trwa zazwyczaj przez całe życie. Zmieniać się może jednak dawka leku. Z tego powodu ważne są regularne wizyty u lekarza endokrynologa i systematyczne przeprowadzanie testów mierzących poziom hormonów tarczycy (zazwyczaj raz na rok).
4
Określenie odpowiedniej dawki leku wymaga przeprowadzenia testów mierzących poziom hormonu tarczycy. Testy takie ponawia się po 2-3 miesiącach. Zbyt wysoka dawka lewotyroksyny wywołuje skutki uboczne w postaci zwiększonego apetytu, bezsenności, palpitacji serca, drgawek. W przypadku niewielkiego niedoboru tyroksyny terapia może być nawet szkodliwa.

Jeśli cierpisz na chorobę wieńcową lub bardzo ostrą niedoczynność tarczycy, lekarz może rozpocząć terapię od małej dawki leku, a następnie stopniowo zwiększać jego dawkowanie. Stopniowe zwiększanie ilości przyjmowanej lewotyroksyny pozwoli twojemu sercu przyzwyczaić się do zwiększającego się metabolizmu.
Sposoby na siniaki i stłuczenia
Jak leczyć zatrucie alkoholowe?
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Jak leczyć nerwicę lękową?
strona 1 z 2następna >
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Tarczyca potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji, aby mogła funkcjonować poprawnie. Jest ona bowiem odpowiedzialna za nasz...
Jak naturalnie leczyć niedoczynność tarczycy?
Tarczyca potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji, aby mogła...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub