Tutaj jesteś: Komputery > Rozwiązywanie Problemów > Diagnostyka i Usuwanie Błędów > Jak odinstalować avast?
Jak odinstalować avast?

Jak odinstalować avast?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
Avast! Free Antivirus to bardzo popularny i całkowicie darmowy program antywirusowy. Zdarzają się jednak sytuacje, w których potrzebujemy odinstalować go (np. żeby ręcznie zainstalować nowszą wersję programu lub zamienić go na inny, lepszy). Schody zaczynają się wówczas, gdy okazuje się, że program nie ma deinstalatora, nie można go również usunąć z poziomu Panelu sterowania. Co wtedy robić? Dowiesz się poniżej.
1
Jeśli twoja wersja programu avast! nie posiada deinstalatora, ani nie widnieje na liście „Dodaj/usuń programy” w Panelu sterowania, musisz pobrać specjalny program, który pozwoli ci usunąć avasta z komputera.
2

Program ten nazywa się Avast Unistall Utility. Możesz go pobrać np. TUTAJ (nie klikaj w przycisk „Start Download”, ale na napis „Pobierz Avast Unistall Utility”).

3
odinstalowywanie avasta - krok 3
Pewnie myślisz, że starczy uruchomić instalkę i robota wykona się sama? Niestety, nie jest to takie proste. Gdy tak zrobisz, pojawi się komunikat o błędzie, taki jak ten pokazany obok. Żeby program zadziałał, musisz wyłączy funkcję samoochrony programu avast!
4
odinstalowywanie avasta - krok 4

W tym celu otwórz interfejs programu avast i kliknij na znajdujący się w prawym górnym rogu przycisk USTAWIENIA.

5
odinstalowywanie avasta - krok 5

Na liście, która wyświetli się w środkowym okienku wybierz pozycję Rozwiązywanie problemów.

6
odinstalowywanie avasta - krok 6

Odznacz opcję Włącz moduł samoobrony programu i kliknij OK. Teraz możesz już uruchomić deinstalator. Na końcu oprosi cię on o ponowne uruchomienie komputera. Gdy to zrobisz, program avast! zostanie całkowicie odinstalowany.

Jak wyczyścić rejestr?
Jak przygotować komputer do formatowania?
Jak naprawić pliki systemowe Windows XP?
Jak zaktualizować avast?
 4/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

aga_m - 2013-07-11
u mnie nie dało się odinstalować w systemie, udało się dopiero po uruchomieniu tego programu w trybie awaryjnym (F8)
kamil - 2012-11-15
pani lyzeczka juz sie odzywala ?
Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski lub rozwiązać jakiś inny problem, musisz uruchomić go w trybie...
Jak uruchomić komputer w trybie awaryjnym?
Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub