Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przekąski Ciepłe > Jak zrobić nugetsy z kurczaka?

Jak zrobić nugetsy z kurczaka?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (12 ocen)
Oceń 
Nugetsy z kurczaka są wspaniałą przekąską. W tym przepisie znajdziecie zarówno mąkę jak i bułkę tartą panko, dzięki której kurczak jest chrupiący i delikatny.
4 piersi kurczaka pokrojone w małą kostkę, 2 szklanki mąki, 2,5 łyżeczki soli, 3/4 łyżeczki pieprzu, 1/8 łyżeczki papryki, 1/8 łyżeczki czosnku granulowanego, 1/8 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 jajko (ubite), 1 szklanka mleka, 2 szklanki bułki tartej panko, olej (do głębokiego smażenia)
1
Do małej miseczki wbij jedno jajko, wlej szklankę mleka i dobrze wymieszaj. W drugiej miseczce zmieszaj ze sobą mąkę, sól, pieprz, paprykę, czosnek i proszek do pieczenia. Do trzeciej miseczki nasyp bułkę tartą panko. Piersi kurczaka pokrój w kostkę.
2
Kawałki kurczaka obtocz najpierw w mieszance mącznej, następnie zanurz w jajku i obtocz w bułce panko. Odłóż na talerzyk. Jak już kawałki kurczaka przeschną powtórz cały proces - mąka, jajko, bułka. Dzięki podwójnemu panierowaniu nugetsy będą bardziej chrupiące.
3
Rozgrzej olej na głębokiej patelni do 190 stopni C (kilka centymetrów oleju, aby kawałki kurczaka się całkiem w nim zanurzyły). Wrzucaj nugetsy porcjami (nie wszystkie na raz) i smaż przez kilka minut na złoto-brązowy kolor. Po tym czasie wyciągnij je z oleju i przełóż na głęboki talerz wyłożony ręcznikami papierowymi, aby odciągnąć nadmiar tłuszczu.
Jak zrobić kurczaka tikka masala?
Jak upiec kaczkę z jabłkami?
Jak zrobić ciasto do pasztecików?
Jak zrobić swojską kiełbasę?
Wskazówki
  • Ilość składników w przepisie wystarczy na 4 porcje.
 3.5/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kondziu - 2014-11-12
całkiem dobre ,dzieciaki wpierdalają aż miło :)
topielica - 2013-08-17
Można też użyc panierki z płatków kukurydzianych ,kruszymy je w talerzu np.tłuczkiem a potem panierujemy w niej nugetsy -ta panierka jest naprawdę chrupiąca -dzieci ją uwielbiają.
Chciałabyś zrobić własny domowy pasztet z kaczki? To nic trudnego. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz się krok po...
Jak zrobić pasztet z kaczki?
Chciałabyś zrobić własny domowy pasztet z kaczki? To nic trudnego. Przeczytaj poniższe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub