Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Pielęgnacja Trawników > Jak siać trawę?
Jak siać trawę?

Jak siać trawę?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Trawę sieje się od połowy kwietnia do czerwca oraz od połowy sierpnia do października. W tych terminach panują odpowiednie temperatury i wilgotność powietrza. Trawę możesz posiać również w innym terminie pod warunkiem, że masz możliwość jej nawadniania.
1
Ustal w którym miejscu będzie trawnik. Jeśli planujesz jakieś budowy na działce np. altanki to weź je pod uwagę podczas wysiewu. Ustal również nasłonecznienie miejsca w którym planujesz trawnik (cień, półcień czy pełne słońce). Od nasłonecznienia zależy rodzaj trawy.
2
Wyznaczone na trawnik miejsce należy przekopać oraz oczyścić z chwastów i gruzu.
3
Ziemię pod trawnik warto nieco użyźnić (np. kilka cm ziemi ogrodowej), ubić i poczekać około 1-2 tygodnie, aby ziemia się ułożyła.

W przypadku kiedy w ogrodzie mamy ciężkie gliniaste podłoże, to należy dodać warstwę piasku, aby polepszyć drenaż zaś w przypadku gleb piaszczystych dobrze jest dodać ziemię z pola ornego.

Przed wysiewem można sprawdzić pH gleby - najlepsze pod trawnik jest pH pomiędzy 5,5 do 7. Jeśli pH jest niższe to glebę należy zwapnować, jeśli wyższe to zakwasić nawozem (np. siarczan amonowy).
4
Zaopatrz się w nasiona. Na każde 30 m2 powierzchni będziesz potrzebować około 1 kg nasion. Przed wysiewem należy ziemię delikatnie spulchnić na około 5 cm - można to zrobić grabiami i podlać (podlewanie po siewie może spowodować wypłukanie nasion).
5
Trawę wysiewamy najlepiej w pochmurne dni najlepiej przy użyciu specjalnego siewnika ale może być również ręcznie w sposób krzyżowy.

Wysiew ręczny krzyżowy: Mieszankę nasion traw należy podzielić na dwie równe części. Jedną część wysiewamy idąc wzdłuż planowanego trawnika zaś drugą wysiewamy idąc w poprzek. Należy się starać, aby jak najbardziej równomiernie rozmieszczać nasiona.
6
Po wysiewie ziemię należy zgrabić i wyrównać, aby nasiona się z nią wymieszały i delikatnie nią pokryły (max 1 cm) a następnie ubić (docisnąć je do podłoża wałem).
7
Na początku, przez ok 2 tygodnie po wysiewie ziemia powinna być cały czas wilgotna.
Jak wymienić olej w kosiarce?
Jak pielęgnować drzewko bonsai?
Jak sadzić orzech włoski?
Jak suszyć lawendę?
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli potrzebujesz lekarstwa dla swojego trawnika lub chcesz go po prostu zasilić minerałami, możesz samodzielnie...
Jak zrobić płynny nawóz do trawnika?
Jeśli potrzebujesz lekarstwa dla swojego trawnika lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub