Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić ozdoby wielkanocne - doniczki z wydmuszek?

Jak zrobić ozdoby wielkanocne - doniczki z wydmuszek?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Kto powiedział, że ozdoby wielkanocne muszą być oklepane i nudne? Zamiast malować jajka, zrób z nich urocze, miniaturowe doniczki. W końcu jajko to symbol życia, a cóż lepiej to odzwierciedli, jeśli nie małe, żywe roślinki umieszczone w kolorowych wydmuszkach. Tak niezwykłej wielkanocnej dekoracji twoi bliscy na pewno jeszcze nie widzieli.
duże jajka, ostry nóż kuchenny, mały nożyk z ostrym końcem, ziemia uniwersalna, sadzonki roślin (np. smagliczki), mech (opcjonalnie)
1
Trzymając duże jajko poziomo, zdecydowanie stuknij jego węższy koniec nożem, tak, żeby rozłupać skorupkę. Lekko obróć jajko i uderz nożem drugi raz, żeby usunąć górną część skorupki. Zawartość jajka wylej do miseczki (przyda się w kuchni), a skorupkę opłucz.
2
Z drugiej strony jajka zrób niewielki otworek za pomocą ostrego szpica małego nożyka.
3
Przygotuj małe sadzonki roślin. Połowę ziemi zgromadzonej na korzeniach sadzonek usuń.
4
Włóż korzenie wraz ze zgromadzoną na nich ziemią do skorupek. Uzupełnij ziemię w skorupkach do takiego poziomu, żeby całkowicie przykrywała korzenie.
5
Wydmuszkowe doniczki możesz umieścić w wytłaczance na jajka. Niektóre jej otwory udekoruj mchem.
Jak farbować ugotowane jajka – marmurek?
Jak ozdobić pisanki mchem?
Jak zrobić uszy królika?
Jak wyhodować owies na stół wielkanocny?
Wskazówki
  • Wydmuszki, z których będziesz robić doniczki, możesz wcześniej zafarbować.
  • Pamiętaj, że sadzonki wymagają odpowiedniego podlewania. Otworek u dołu wydmuszki pozwoli im pozbyć się nadmiaru wody.
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pisanki marmurkowe są chyba jednymi z najpiękniejszych. Barwnik tworzy na nich ciekawe, nieregularne wzory zamieniając...
Pisanki marmurkowe są chyba jednymi z najpiękniejszych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub